Gå til innhold

Campingvogn tråden. (powered by BMW)


bmwkizn
 Share

Anbefalte innlegg

Vet forøvrig av en E28 stv til salgs i trondheim. Den går vel for 3-4000.- tenker jeg. komplett bil,men trenger nok MYE arbeid :)

HVOR? HVEM?

PM sendt med kontaktinfo til eiern :)

Nå må vi ikke glemme at dette er en Campingvogn tråd ;)

Ha ha klarte ikke dy meg :D .

(ja da sjef, skal ikke la det gli helt ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tegnet forsikring idag på campingvogna etter at jeg fikk somlet meg til å omregistrer den over på meg. Reagerte litt på at forsikringen ikke dekket:

"Skade forårsaket av insekter eller gnagere". Noen som vet om forsikrings selskap som dekker dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Så ut som ei knall vogn,bil og plass det der :)

Morro leketøy ved vogna å ser jeg :)

Takk takk :) Var å herja litt der oppe i helga med leketøyet i dypsnøen. Kan ikke si noe annet enn at gangsperra har satt seg i stort sett alle musklene som finnes :P

hehe. vet hvordan du har det. men har du det ikke verre enn litt gangsperr, så har du ikke kjørt hardt nok med scootern din :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Det her er så sant så sant, kjørte en del med vong bak på den Volvo s60(chippet) og den holdt mer en godt følge med trafikken for å si det sånn, men uansett så skulle folk forbi. Morsomme var f.eks opp Skulleruddumpa for de som er kjent (ganske bratt og lang bakke) å klemme virkeli til, få som fulgte og ganske mange som ble overrasket når de endelig kom forbi. Ga meg som oftes når man passerte 100 da noe særlig over det ikke akkurat er å anbefale med henger.

Spør du meg så er idiotene de som ikke slipper forbi folk som vil forbi. At campingdoningen klarer å holde 100 i oppoverbakke er vel revnende likegyldig for de hvis de vil holde 120, eller syns campingvogna di er et problem siktmessig. Hvorfor de vil forbi har en ingenting med.

Du har sikkert kjørt i Sverige, og da legger du merke til at folk bryr seg om seg selv og ikke andre, ligger andre i rompa så legger de seg på skulderen og slipper forbi, uten tuting, gassing, lysbruk osv. 5 sek så er "irritasjonen" i speilet borte, og man slipper høyt blodtrykk og blodfortynnende medisiner før en er 40. Hvorfor skal man blande seg oppi hva andre gjør hele tiden? Du får mye mer respekt langs veien om du blinker biler forbi enn om du prøver å holde følge.

Jeg gidder ikke ligge bak store biler/campingvogner/trailere i lengre perioder. Uansett hvor mye du gasser med S60en din, så hindrer vogna sikten fremover for de som ligger bak, og det er irriterende. Jeg liker å holde blikket langt frem når jeg kjører, og føler ikke jeg har oversikten/kontrollen jeg vil ha med noe stort foran meg. Så enten må man slippe seg langt bak eller dra forbi. Alle disse større kjøretøyene, enten det er campingvogner, bobiler, trailere eller busser, har en ting til felles, og det er at selv om de holder godt tempo på flate strekk, så holder de aldri samme hastighet som mange personbiler ønsker (og har lov til) i svinger og bakker. Chippa S60 eller ei.

så kommer neste bil bak og tenker. FAEN! treg campingbil. den må jeg forbi. 75 i 80 sona er for dårlig. så beregner de lengden av vår bil og ser en åpning i motgående felt og tenker. den der rekker jeg før lastebilen kommer. så hiver de seg ut og tråkker til. så er de nesten forbi og oppdager da en liten sinke forran den trege campingbilen som de ikke hadde sett. så ikke er det nok plass å komme inn forran campingilen som egentlig ikke var sinka. og lastebilen i møte kommer fort nermere. da er det bare og hive seg på hornet og presse campingbilen av veien.

dette har skjedd et par ganger. så vi har nå begynnt å bremse opp skikkelig hver gang en idiot må forbi den trege campingbilen. så når de kommer forbi og oppdager en bil til forran oss er det plass til de i mellom. men det er litt problem når det kommer 2-3 biler i en sleng da. da blir det dårlig med plass mellom oss og sinka.

Vel, der er jo problemet et av to da. Enten har de som du sier ikke sett bilen foran campingbilen, og da er campingbilen et problem bare fordi den er hinder for sikten. Eller så har de sett både campingbilen og sinka foran, og vet at campingbilen vil bruke mye lenger tid og strekke på å komme seg forbi bilen foran enn de selv vil, derfor kjører de først forbi campingbilen din og så forbi sinka... helt naturlig måte å gjøre det på. Ligger man som nr. 2 i en kø må en regne med å bli forbikjørt om en ikke klarer å komme seg forbi sinka innen rimelighetens tid. Ofte på svingete norske veier kan man ha en eller to muligheter på flere mil. Folk som er kjent og vet dette benytter seg da av de få mulighetene som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...