Gå til innhold

Campingvogn tråden. (powered by BMW)


bmwkizn
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Noen som har erfaring med og dra vogn med store hjul? har 265/30-19 bake og 235/35-19 framme. ikke helt uventet at bilen sporer en del og at man må kjøre sakte oer asfaltskøyter og holde seg unna ugjevnheter i veien da man har veldig mye bredde som fanger opp ugjevnhetene og lite profil som demper...

har prøvd og kjøre noen mil bare for og teste, går greit. men har en anelse om at bakhjulene kommer til og være nedslitt etter noen hundre mil, så har vurdert litt og gå til anskaffelse av noen litt mer kjørbare hjul og felger for anledninga. Noen som har innspill eller meninger om dette?

skal legge ut bilder av vogna, ikke rare vogna og skryte av (Solifer Artic 450 1985, egenvekt 760kg, totvekt 1050kg).

men når det kommer til og ha den etter bilen er den en drøm, vil tro at mange "normale" biler på 1300-1500 kg og med 100 hk vil ha problemer med og holde følge 0-100 :P (2000-530Dat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med og dra vogn med store hjul? har 265/30-19 bake og 235/35-19 framme. ikke helt uventet at bilen sporer en del og at man må kjøre sakte oer asfaltskøyter og holde seg unna ugjevnheter i veien da man har veldig mye bredde som fanger opp ugjevnhetene og lite profil som demper...

har prøvd og kjøre noen mil bare for og teste, går greit. men har en anelse om at bakhjulene kommer til og være nedslitt etter noen hundre mil, så har vurdert litt og gå til anskaffelse av noen litt mer kjørbare hjul og felger for anledninga. Noen som har innspill eller meninger om dette?

skal legge ut bilder av vogna, ikke rare vogna og skryte av (Solifer Artic 450 1985, egenvekt 760kg, totvekt 1050kg).

men når det kommer til og ha den etter bilen er den en drøm, vil tro at mange "normale" biler på 1300-1500 kg og med 100 hk vil ha problemer med og holde følge 0-100 :P (2000-530Dat)

Har ei adria 743 vogn bak min bmw 530dat med 19" og samme dim som du har, er en drøm og dra vogn med, ikke sporete eller noe. funker fint og kjøre forbi med 530 og vogn bakom også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har bruk for et eldre fortelt så bare gi besked. Går VELDIG billig. Stått på en 530 vogn. (Skal få sjekket A-mål) Forteltet er helt og uten skader, men dog ikke i moderne farger. (orange å brun om jeg ikke husker feil) Alt av stenger følger selfølgelig med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name="Steffen_82

Har ei adria 743 vogn bak min bmw 530dat med 19" og samme dim som du har' date=' er en drøm og dra vogn med, ikke sporete eller noe. funker fint og kjøre forbi med 530 og vogn bakom også;)

synes min spiser dekk bake, skal ha bilen på eu-kontroll før jeg reiser på ferie så finner vel ut da om noen foringer er slitt, eller noe er feiljustert...

men bevares for en flott bil og dra vogn/henger med, Hiace d4-d måtte slite med og dra 1000++ kg båt og henger opp en alt for bratt båtrampe der bmw'n gjor en langt bedre jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn som ble kjøpt av mine foreldre på midten av 90-tallet og har vært flittig brukt fram til i 2006, så har den egentlig bare stått i veien i noen år helt til jeg nå har sett monn i den... Slepte den bak en e30 325i til ACR (sommertreffet på mo) i 2008, som også gikk helt greit, og fikk da lyst til og kansje ta den i bruk.

I sommer skal den brukes nedover til sunnmøre og kansje Bergen før turen går mot Sør-Sverige og oppåver langs svenskekysten :) hvis Campingbasillene setter seg på kjerringa vil den trolig bli byttet ut med noe litt nyere og større og bli plassert i sverige om vinteren og bli dratt rundt i europa om sommrene, men er da absolutt ei bra nybegynnervogn :)

78jt9ahk7e496ftneygg.jpg

Trekkvogna i front 2000 530Dat rullet 197 500 km.

umsejp6cny2d1zic6y1l.jpg

eulrqpp303z38csvwahn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name="Steffen_82

Har ei adria 743 vogn bak min bmw 530dat med 19" og samme dim som du har' date=' er en drøm og dra vogn med, ikke sporete eller noe. funker fint og kjøre forbi med 530 og vogn bakom også;)

synes min spiser dekk bake, skal ha bilen på eu-kontroll før jeg reiser på ferie så finner vel ut da om noen foringer er slitt, eller noe er feiljustert...

men bevares for en flott bil og dra vogn/henger med, Hiace d4-d måtte slite med og dra 1000++ kg båt og henger opp en alt for bratt båtrampe der bmw'n gjor en langt bedre jobb:)

Ok. har ikke merket det noe på min bil. men har ikkje dratt vogn så veldig mange mil enda med denne bilen. Får se når jeg skal til ACR på vårtreffet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde strengt tatt ikke komme som noen overraskelse at en stor og tung bakhjulstrekker med nivåregulering og solid dreiemoment er bra å dra med... ;)

er litt usikker på om min har nivåregulering, har aldri opplevd bilen som baktung uansett hvor mange elefanter jeg har lastet den med... utstyrslista i instruksjonsboka er rimelig lang, men også på tysk... noen enkel praktisk måte og se dette lett på?

Steffen_82: kjørte forresten 30 000km på et sett hjul som allerede var brukt en sesong når jeg satt de på, ble vel i tilleg litt gassing og "testing av veigrep" når bilen var nyinnkjøpt ifjor, så er kansje ikke så ille alikevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Eg oppdaga plutseleg på veg heim frå Sverige i fjor sommar at dekka, som berre var kjørt ein god halv sesong, var SKRELLA for mønster. Har sjekka foringar visuelt, og kan ikkje sjå at dei har sluppe innfestninga.

På fredag vert vogna parkert på Strandebarm Camping som ligg 2 timar unna heimen. Orkar ikkje meir ungeskrik frå baksetet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kommet hjem etter en herlig tur med vogna på slep fra fjellet hvor den brukes til vintercamping. Må bare si at jeg er riktig imponert over trekkraften i min 320d da den ikke hadde noe som helst problem å trekke vogna (Kabe Safir XL, 590) for ikke å glemme stabiliteten! Var ferdig på jobb kl 03 i natt, så da bar det rett hjem i dusjen før jeg satt meg i bilen for å kjøre til fjells. På vei ditt opp møtte jeg snøvær, 4. juni 2010 bare 90 m.o.h, så jeg var noe skeptisk på hvordan det skulle være der vogna stod på 500 m.o.h. Der var det hele 3 grader og sol :)

leus0nbl9weipxsts6tx.jpg

erg1jhzug5wn4b2y91rk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...