Gå til innhold

Eibach 30-25 på originaldemper, bra?

thoslags
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 320d 2001 som er veldig lav bak i forhold til framme. Ser nesten senka ut bak. Sjekka fjærene bak idag, dei såg heilt fine ut. Bilen er heller ikkje veldig mjuk når eg køyrer. Er det rett og slett gamle og segne fjører? Har sammenlikna med andre e46 320d og dei er 1-2 cm høgre bak. Ka skal eg gjere? Har vurdert å senke bilen med eiback 30-25mm. Skal eg berre slå til og gjere det eller er det mulig å kjøpe nye original fjører? Kan demparane sige, eller er det kun fjørene som blir segne? Ser iallfall veldig teit ut no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fjærer vil sige sammen etterhvert. Men det ville vært rart om det hedde skjedd på en såpass ny bil. Det kommer selvsagt an på hvordan den har vært lastet opp gjennom årene, men uansett er det bare å smelle til med senkesett. Eibach lager, sammen med H&R, kanskje de beste senkefjærene på markedet, med tanke på komfort/kjøreegenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for svar.. Ja syns bmw skal ha litt stuk, om ikkje anna iallfall vere flat og ikkje segen bak. Men dokke trur det vil gå fint med det senkesettet til eibach 30-25 uten å bytte til kortere dempere? Blir ikkje bilen litt sprettball då? Og er det plasser som kun selger original fjærer uten demper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja har vurdert en tjukkare fjærgummi. Men det blir litt lite med 1cm opp trur eg. Har mest lyst å satse på eibach 30-25, men er litt usikker på om bilen blir litt spretten då uten å skifte dempere. Eller om det kan bli behagelig å køyre med sjølv om eg beholder original dempere. Kva trur dokke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt eibach på 2 av bilene mine! E46 og E39! Knallfjærer som anbefales på det varmeste! Går helt fint å kjøre på originale dempere! Jeg byttet ut mine med bilsteindempere etterhvert men det var bare pga det var moden for utskifting. Husk 4 hjulskontroll etter dette, ellers blir dekkkene dine asfaltmat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dokke! Eg beheld original dempara til dei blir dårlige og so oppgradere til bilstein eller noke anna bra iallefall. Vil ha noke som er mjukt og komfortabelt. Ikkje stivt og hardt på alle dumper. Ja 4 hjuls kontroll må eg ha då ja :) Men det koster no ikkje meir enn 1000-1500kr eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...