kbteknik Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 set på hjulet og dra strammeren helt tilbake, må bruke verktøy til dette, og sett på reimen.. da blir det bra
mudbug Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Hvis strammehjul er mekanisk, skruer den med klokka retning for å sette på remmen, slipper du ut, så er den stramt opp.
Julianv Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Skrevet Desember 10, 2009 Når jeg satt på hjulet sist gang så kunne jeg bare bøye hjulet opp med håndkraft for å få det litt strammere. Hvilket verktøy må til for å stramme det helt? Såvidt jeg forsto så var den bolten i midten bare for å holde det stramt? :S
mudbug Skrevet Desember 11, 2009 Skrevet Desember 11, 2009 Det er ikke noen bolter for å stramme. Den skal tramme opp automatikk. Det er kun for å ta av remmen, må du vri bolten med klokka. se figur. Hvis du bøyer med hånd, så vil jeg tror at fjær er gått.
Julianv Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Skrevet Desember 12, 2009 Har bare den nr 5 jeg. Den andre finnes ikke i min motor any clues? Snakket med en venn og han mente at det var manuell stramming.. :S Blir gal av dette Skal over fjellet imorgen, og kjører fremdeles med en reim som er så slakk at jeg kan dreie på dynamo for hånd uten av at reimen griper
Simpel Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 Fått av det dekselet? Hva slags skrue er det på innsiden, vanlig muttertype eller umbrako?
Julianv Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Skrevet Desember 12, 2009 Sjekket dette igjen i dag, og bak det plastdekselet var det som jeg sa en vanlig bolt. Den nr 5. Kan ikke se noen andre former for strammer på motoren? :S Det jeg har er vannpumpe m viften, veiven, strammehjulet, dynamo, og en siste ting som ser ut som en annen form for pumpe, tipper servo?
Simpel Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 På min er det 2 strammere M50B25. Hmm... Er en arm det hjulet sitter på, ja?
Julianv Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Skrevet Desember 12, 2009 Det hjulet jeg har går det en bolt igjennom som går rett i blokk :S som på del 5
Simpel Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 Det høres ikke ut som en strammer. Har ikke mulighet til å ta bilde av det her?
Julianv Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Skrevet Desember 13, 2009 Er jo den på bildet Med såkalt "esentrisk" strammer? Var det han andre mekanikeren kalte det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå