dejavu Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 http://www.inbao.no/index.cfm?tmpl=buti ... _id=577557 Dette er jo et interressant produkt,men jeg er litt usikker på om det er trygt. Mener jeg har hørt at de kan overbelaste komponenter i bilens elektriske kretser. Noen erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gatebil76 Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 er nok tryggere en start kabler. men har selv overbelastet kretsplate til speedometer på denne måten ... fikk tak i til 4 syl motor og nå viser turteller noe feil.. noen som har til 6 er m motor.. dvs går til 8000 rpm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aquarius Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 .... men har selv overbelastet kretsplate til speedometer på denne måten ... fikk tak i til 4 syl motor og nå viser turteller noe feil.. noen som har til 6 er m motor.. dvs går til 8000 rpm Hva i all verden mener du med dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 .... men har selv overbelastet kretsplate til speedometer på denne måten ... fikk tak i til 4 syl motor og nå viser turteller noe feil.. noen som har til 6 er m motor.. dvs går til 8000 rpm Hva i all verden mener du med dette At han ødela speedometeret og satt i en til en bil med fire sylindre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangus325 Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 har brukt sånn på min e30 å noen nyere en dette og det har virket bra, har ikke hatt problem med noe etter dette. men ingen av disse var over 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ripper87 Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 nei er nok ikke å anbefale å bruke på nyere biler. men jeg kommer nok til å kjøpe dene nå, virka ganske grei å ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aquarius Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rkv Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 Største grunnen til at bilprodusentene fraråder folk å bruke starthjelp, er at det finnes luringer der ute som presterer å koble det "feil vei" Var selv vitne til dette på utsiden av en bensinstasjon. Luringen koblet + på -, og - på + noe som resulterte i masse røyk, defekt batteri og starthjelp. ...og en telefon til viking;) MEN om du forstår hvilke vei det skal kobles , så går det nok bra skal du se:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2009 Ok. Det er nemlig en fin julegave. 4 gaver unnagjort på et blunk. Inklusiv en til meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rkv Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 Ok.Det er nemlig en fin julegave. 4 gaver unnagjort på et blunk. Inklusiv en til meg selv. Haha, nøyaktig det samme som jeg gjorde i fjor;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matss Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 jeg har brukt denne flere ganger, på forskjellige biler, og uten problemer! Anbefales av meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 Tror ikke det skal være noe problem å bruke denne. Samme forhåndsreglene gjelder her som ved bruk av vanlige startkabler. Koble + på starteren til + på batteriet og så festes - på starteren til motorblokk så langt unna batteri som mulig. Selvfølgelig går det ann å koble feil, men det kan man jo også prestere med vanlige startkabler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW89 Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 hvorfor skal engentlig - så langt unna batteriet som mulig ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rkv Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 Det skal sies at hvis bilen er HELT død, altså ingen lys i instrumenter. Så kan det være en god idè (hjernen min som grublet litt på egenhånd) og passe på at tenning blir slått av i det man kobler på starthjelp eller startkabler fra andre biler. Dette er for å unngå at gnistringen som ofte oppstår når oss vanlige dødlige skal koble til klemmene, ikke på noen måte skal kunne "filleriste" elektronikken:) (om dere forstod det) Annet generelt tips: Hvis det blir benyttet startkabler fra en annen bil. La "giverbilen" stå å gå med ca 2000 rpm i et minutt eller to for å lade opp batteriet på den "døde" bilen. Dette bør gjøres for å unngå å trekke all startstrøm via startkablene, da det blir ganske mye effekt tap (de blir varme). Kanskje viktigst hvis det er en gammel bil med forgasser. Disse må gjerne "kjinnes" litt før de starter. Spesiellt ved kulde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rkv Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 hvorfor skal engentlig - så langt unna batteriet som mulig ? Tipper det er for å eliminere muligheten for å koble feil;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå