jarli Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Jeg har en e38 740i med servotronic og styresnekke som begynner å oppføre seg litt merkelig.. Når jeg snur på rattet, varierer den fra lett til skikkelig tung (tyngre enn å kjøre uten servoreim) I de posisjonene den er tung på rattet er ikke hjulene selvopprettende (Selv ikke i 70km/t) Er det noen som har opplevd noe lignende?
bmw pat Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Hvis bilen din er produsert før uke 40/1995 så har det vært en feil på converteren til servotronic systemet. Du kan vel lese ut feilkoder med dis på denne.Du kan jo prøve å koble ut pluggen på converteren som befinner seg på venstre innerskjerm for å se om det blir noen forskjell
Robin L Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 dette er nok desverre en liten gjenganger på de første e38ene. fant noen tips på nett om det. en fyr med samme problem: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/497761 her er den "dingsen": http://www.bimmerboard.com/forums/posts/547228 si fra når du finner ut no da. min er og litt sånn, men bare periodevis. tipper dårlig kontakt eller noe slik. ingen ulyder i pumpa eller lite veske hos meg hvertfall. lykke til
jarli Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 Takk for tipsene! Forsket litt idag: Prøvde først å kople ut servotronicen med å ta av kontakt inni venstre hjulbue foran.. --> Servoen ble veldig tung, men sluttet å "knipe", og selvopprettingen fungerte bedre. Målte også ledningen inn til snekka, den gav 6volt uansett hastighet. (Kun bakhjulene roterte) Deretter prøvde jeg batteritrikset (9v røykvarsler batteri) Dette fungerte ikke i det hele tatt, og det ble fort tappet for strøm.. Kanskje batteriet var for svakt? Jeg kommer mest sannsynlig til å bytte hele snekka pga litt irriterende slakk.. Har god tid, siden bilen er i "vinteropplag"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå