Gå til innhold

Styresnekke som "kniper" (e38)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en e38 740i med servotronic og styresnekke som begynner å oppføre seg litt merkelig..

Når jeg snur på rattet, varierer den fra lett til skikkelig tung (tyngre enn å kjøre uten servoreim)

I de posisjonene den er tung på rattet er ikke hjulene selvopprettende (Selv ikke i 70km/t)

Er det noen som har opplevd noe lignende?

Skrevet

Hvis bilen din er produsert før uke 40/1995 så har det vært en feil på converteren til servotronic systemet. Du kan vel lese ut feilkoder med dis på denne.Du kan jo prøve å koble ut pluggen på converteren som befinner seg på venstre innerskjerm for å se om det blir noen forskjell

Skrevet

dette er nok desverre en liten gjenganger på de første e38ene.

fant noen tips på nett om det.

en fyr med samme problem:

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/497761

her er den "dingsen":

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/547228

si fra når du finner ut no da. min er og litt sånn, men bare periodevis. tipper dårlig kontakt eller noe slik. ingen ulyder i pumpa eller lite veske hos meg hvertfall.

lykke til

Skrevet

Takk for tipsene!

Forsket litt idag:

Prøvde først å kople ut servotronicen med å ta av kontakt inni venstre hjulbue foran..

--> Servoen ble veldig tung, men sluttet å "knipe", og selvopprettingen fungerte bedre. Målte også ledningen inn til snekka, den gav 6volt uansett hastighet. (Kun bakhjulene roterte)

Deretter prøvde jeg batteritrikset (9v røykvarsler batteri)

Dette fungerte ikke i det hele tatt, og det ble fort tappet for strøm..

Kanskje batteriet var for svakt?

Jeg kommer mest sannsynlig til å bytte hele snekka pga litt irriterende slakk.. Har god tid, siden bilen er i "vinteropplag"

8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...