noxero Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 hallo eg driver og fikser ein bmw 730i for ein kompis. det som er problemet er det at spjeldet åpner seg kun 1/3 del av hva som er normal åpning. har åpnet spjelde og prøvd og reingjere men fungerer fortsatt ikkje..??? folk mener det kan være hjernen men har målt spenningen inn på spjeldet og det er 9 volt og det er nåkk til og åpne det heilt. siden eg prøvde det me omformer når eg hadde spjeldet inne og prøvde og repparere det. er det nokon her inne som eventuelt har eit spjeld til salgs/prøving? eller nokre tips eller koblingskjema eller noko som kan fungere og prøve? takker på forhond for alle svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 Hva er det som gjør at du har begynt feilsøking på dette til å begyne med, regner med at du snakker elektrisk styrt gasspjeld selv om det ikke er skrevet. har du tester ,hva sier i så fall gasspedal signalet til styreenheten med pedal helt i bunn ?, har pedalen normal vandring helt ned til stoppern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noxero Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2009 Hva er det som gjør at du har begynt feilsøking på dette til å begyne med, regner med at du snakker elektrisk styrt gasspjeld selv om det ikke er skrevet. har du tester ,hva sier i så fall gasspedal signalet til styreenheten med pedal helt i bunn ?, har pedalen normal vandring helt ned til stoppern. hallo:) jepp det er elektronisk styrt spjeld. det det begynte med var det at den gjekk veldi dårlig, og eg begynt og se på spjeldet og måle alle tilkoblinger i spjeldet, og alle målinger der trur eg er rett, og når eg åpnet spjelde såg det ut som det var litt brent. så vi lurer på om det er der problemet er eller om det kan være noke anna.. pedalen går heilt fint i bunn og og spjelde fungere "rett" men åpner berre litt men det åpner javn når du gjer gass. og når du tar kick down går spjelde opp eit litt til. men det åpner ikkje meir enn litegrann... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
want850 Skrevet Desember 22, 2009 Share Skrevet Desember 22, 2009 Du får søke her å forumet. Var innom en tråd med det samme problemet (var en 535 tror jeg), og de fant ut av det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå