Waldez Skrevet Desember 12, 2009 Share Skrevet Desember 12, 2009 "Det funker"betyr ikke noe men annet enn det som tidligere er nevnt her av bakdeler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Desember 12, 2009 Share Skrevet Desember 12, 2009 21% E85 på tanken min nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waldez Skrevet Desember 12, 2009 Share Skrevet Desember 12, 2009 Står mye om dett på www.etanol.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Desember 13, 2009 Share Skrevet Desember 13, 2009 Jeg innbiller meg at det er bedre lyd i bilen med E85 blanding, kan det stemme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Desember 13, 2009 Share Skrevet Desember 13, 2009 Jeg innbiller meg at det er bedre lyd i bilen med E85 blanding, kan det stemme? Ja forsterkeren har fått 100 nye watt og blitt surround , alle høyttalere er nå blitt 6x9" og cd-spilleren har blitt til blu-ray !! E85 gjør underverker med bilen...! (Ja jeg vet at du mente motor/eksos lyd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Desember 13, 2009 Share Skrevet Desember 13, 2009 Rart hvordan man alltid ser det med minst skrift først :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Jeg har kjørt dette nå i ca 1 uke.. 21% e85 med 95... Hvordan vil det være å gjøre det samme med 98, eller shell v-power 99 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Jeg har også nå prøvd å tanke med 30% E85 sammen med 98 blyfri. Funker fett foreløpig. Kjørt en halv tank nå! Skal ved neste tanking teste ut 40% osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Jeg kjørte 50/50 med 95 og etanol når bilen skulle på etterkontroll på biltilsynet.... gikk smertefritt med cO rimelig lavt BIlen fusket litt... men det var ikke merkbart når han målte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 e85 lager jo mer eksos og da.. så det er fint på turbobiler, da får man tidligere spool up e85 + kulda som er nå = heftig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 e85 lager jo mer eksos og da.. så det er fint på turbobiler, da får man tidligere spool up e85 + kulda som er nå = heftig? Kommer an på forbrenningstempen til E85 kontra bensinen det,er eksosvarmen(ekspansjonen) som driver turboen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 e85 lager jo mer eksos og da.. så det er fint på turbobiler, da får man tidligere spool up e85 + kulda som er nå = heftig? Kommer an på forbrenningstempen til E85 kontra bensinen det,er eksosvarmen(ekspansjonen) som driver turboen. Etter som jeg fikk forklart det var fysisk mer eksosgass på e85 kontra bensin, men kan jo seff hende det er feil for alt jeg veit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Ja ettersom Lambdaverdien er rundt 9.7:1 på Etanol så er det mer sånn sett,men det er eksosenergien som driver,så viss etanolen brenner kjøligere blir det mye det samme.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 Vil E85'en gi noe særlig effektøkning? Den gir mer lyd i eksospotta hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Desember 31, 2009 Share Skrevet Desember 31, 2009 Fyllte på ca 40% E85 + på min Volvo 740 tic, funket utmerket, men kan ikke si jeg merket noe forskjell på effekt. Fyllte på litt mer E85, så blandingen med 99Racing og E85 ble ca 50/50. Men da kom fjuskinga, og fikk feilkode på mager blanding samt hvite plugger. Men hadde sikkert løst seg med høyere bensintrykk. Fikk sikkert dette problemet grunnet høyt overtrykk i forbrenninga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå