Gman Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Jeg jobber som service montør,og i dag var jeg innom en bedrift somdriver med seismikk og oljeleting til havs og til lands. Vi som holder på med bilstereo og som snakker om kondensatorer og hvor mange Farad mann trenger,se litt her. Vi snakker om 1 farad som i seg selv er bra..så har mann kondensator batterier som leverer 40-100 Farad som er knallbra og som dekker de flestes behov. her har noen gått litt lenger. Overrasket over at de ikke er større. I denne innrettningen sitter det 20 stk 100.00MFD!!! (EtthundreMegaFarad) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dekkbrenneren Skrevet Desember 12, 2009 Share Skrevet Desember 12, 2009 hva er det du egentlig ville frem til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gman Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2009 Tja...Det er ofte spørsmål om kondensatorer og hvor store de skal/bør være i et bilstereo oppsett..Jeg ville kun belyse hva industrien oppererer med hva angår Farad. Står egentlig ganske klart i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet Desember 13, 2009 Share Skrevet Desember 13, 2009 I denne innrettningen sitter det 20 stk 100.00MFD!!!(EtthundreMegaFarad) Mikro Farad (μF) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Desember 13, 2009 Share Skrevet Desember 13, 2009 I denne innrettningen sitter det 20 stk 100.00MFD!!!(EtthundreMegaFarad) Mikro Farad (μF) Skriver ikke mikro med Stor M. Dessuten er ikke μ (my) og mikro det samme vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...