Gå til innhold

E39 520dT. Myyye eksos fra Webasto! Hva er galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2002 E39 520dT

Kommer av og til sinnsykt mye eksos ut fra under bilen når den går på tomgang, slik at den røyklegger hele gårdsplassen! Lukter forferdelig også...

Var under bilen for å sjekke og fant ut at "eksosrøret" fra Webastoen var opprustet...

Men hva er årsaken til denne kraftige røykutviklingen?

Skrevet

Jeg snakker om eksosen fra webasto som kommer ut av et rør under bilen like ved førerplassen...

Nå er jeg veldig grønn på dette med webasto, men oljeforbruk, kondens eller lambda kan jeg vel utelukke i dette tilfellet!?

Skrevet

Sjekk pakningen mellom webastoenheten og eksos/innsug. Hvis denne er gåen, vil webastoen suge inn eksos og få dårlig forbrenning. Det fører til røyk.

Det samme vil nok skje hvis røret lekker eksos i nærheten av luftinntaket.

Skrevet

Om du har mye små kjøring så slår wbastoen seg av/på mye uten og få gått seg varm så blir den sur og da skjer dette . Om du ser WV biler som ryker helt jævelig så har dem samme problemet . Jeg ble stoppa av en mann som hadde ringt 110 ,men sa at om bilen brenner så la den brenne i fred .......han fikk sjokk

Skrevet

Ja, er mye småkjøring.

Men hvordan kobler jeg den ut? Har et tidsur (DEFA) i kupeen om det har noe betydning... Eller finner jeg en sikring som går kun på webasto slik at jeg bare kan nappe ut denne?! Har sett i sikringsboksen i hanskerommet men fant ikke noe der, ei heller bak ved batteriet...

Skrevet

har hatt ssamme problem med min. den gjorde det er par ganger før den ikke startet mer av seg selv. byttet da brennkammeret til 1700,-

denne delen hadde innebygd glødeplugg så denne bli byttet samtidig. alt iorden etterpå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...