T.R.Melum Skrevet Desember 11, 2009 Skrevet Desember 11, 2009 2002 E39 520dT Kommer av og til sinnsykt mye eksos ut fra under bilen når den går på tomgang, slik at den røyklegger hele gårdsplassen! Lukter forferdelig også... Var under bilen for å sjekke og fant ut at "eksosrøret" fra Webastoen var opprustet... Men hva er årsaken til denne kraftige røykutviklingen?
^th0mas^ Skrevet Desember 11, 2009 Skrevet Desember 11, 2009 Hvilken farge er det på eksosen? Sort/blå kan være oljeforbruk. Ellers kan det være kondens eller gåen lambda.
T.R.Melum Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Skrevet Desember 11, 2009 Jeg snakker om eksosen fra webasto som kommer ut av et rør under bilen like ved førerplassen... Nå er jeg veldig grønn på dette med webasto, men oljeforbruk, kondens eller lambda kan jeg vel utelukke i dette tilfellet!?
tomerikk Skrevet Desember 11, 2009 Skrevet Desember 11, 2009 Du kan nok det, men du bør få ett webastoverksted til å rense og justere den. Den kan få større skader om du fortsetter å bruke den til den svikter helt.
Delikaat Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 det kan være sprekk i selve forbrenningsrøret.
paronnen Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 tror nok den mangle tilstrekkelig luft u forbrenninga..sjekk om vifta til webastoen går før den tenner og under forbrenninga:)
Yngvejos Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 Sjekk pakningen mellom webastoenheten og eksos/innsug. Hvis denne er gåen, vil webastoen suge inn eksos og få dårlig forbrenning. Det fører til røyk. Det samme vil nok skje hvis røret lekker eksos i nærheten av luftinntaket.
T.R.Melum Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Skrevet Desember 12, 2009 Vifta går ja. Blir å sjekke pakningen der først...
T.R.Melum Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Skrevet Desember 12, 2009 Men er det en kjapp og grei måte for å slå av webastoen, slik at jeg ikke skader den ytterligere under kjøring før jeg har fått lokalisert feilkilden??
Z1 Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 Om du har mye små kjøring så slår wbastoen seg av/på mye uten og få gått seg varm så blir den sur og da skjer dette . Om du ser WV biler som ryker helt jævelig så har dem samme problemet . Jeg ble stoppa av en mann som hadde ringt 110 ,men sa at om bilen brenner så la den brenne i fred .......han fikk sjokk
T.R.Melum Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Skrevet Desember 12, 2009 Ja, er mye småkjøring. Men hvordan kobler jeg den ut? Har et tidsur (DEFA) i kupeen om det har noe betydning... Eller finner jeg en sikring som går kun på webasto slik at jeg bare kan nappe ut denne?! Har sett i sikringsboksen i hanskerommet men fant ikke noe der, ei heller bak ved batteriet...
Jarle Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 Har en 09 Caddy som har samme opplegget... Ryker så jævli at jeg tror det brenner omtrent... Men er visst bare sånn... 19k på telleren...
T.R.Melum Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Skrevet Desember 12, 2009 ja, er jo direkte flaut enkelte ganger!
broderaron Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 en enkel måte å koble den ut på er å fjerne sikringen, tror det er sikring nr 47 i bagasjerommet. Det er to pakninger inni webastoen også, kanskje verdt å undersøke..
Axelander Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 har hatt ssamme problem med min. den gjorde det er par ganger før den ikke startet mer av seg selv. byttet da brennkammeret til 1700,- denne delen hadde innebygd glødeplugg så denne bli byttet samtidig. alt iorden etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå