Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Blir bra dette ja, fin bil med masse potensiale! :wink:

Skal bli bra vettu! ;)

Jeg fant utstyrslista mi limt inn på førstesiden i serviceheftet mitt.

Se etter "sportfahrwerk M"

Jeg var hos BMW og fikk papirene i dag. De er ikke noe m understell fra fabrikk i allefall. Men den føles mye, mye bedre ut på veien enn min forrige sedan i allefall.

Oppdatert første post med utstyrsliste.

• Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det kan vel ha noe med at den kanskje er i bedre generell stand :) ?

Kjøp deg bilstein og senk bilen skikkelig, så blir den ENDA bedre på veien ;)

Hmmm, på lista di stod det spesifisert ting som jeg har på bilen, men ikke på utstyrslista mi :?

Skrevet

Ja, må være det. :)

Må vel nesten få på litt senk om jeg skal ha 18" ja, men liker kjøreegenskapene veldig godt nå! Blir jo hardt å uten komfort om jeg senker mye. Utseende eller komfort? hms :)

Jeg tipper det blir senk med tiden uansett.. kjenner jeg meg selv rett.

Ettermontert diverse på din bil da kanskje? Jeg ser at i listen min så står det f.eks ikke elektriske vinduer. Og det er jo ikke standard. Men varseltrekant derimot! hehe.. trodde det var påbudt i de fleste land jeg.

Var forresten på brages i dag og bestilte en del detaljer. Mappe i skinn til vognkort etc, lommelykt til hanskerom, nye klips til dører, nytt plastdeksel til lys i hanskerom, nye skruer til plate under hanskerom (løs), mangler ene delen til å feste varseltrekanten i bagasjerommet.. så den ble bestilt. Nye bmw emblemer foran og bak. De jeg har nå er litt slitte. osv. husker ikke alt :) Hadde også bilen på bukk og fikk sett under, og det ser meget bra ut. Lite rust, litt overflate på diffen eneste.

Skrevet

Elektriske vinduer er standard i coupe :wink:

(må jo nesten være det, siden de går ned når du åpner døren)

Finnes vel komfortabel senk også... Bilstein sprint dempere f.eks.. :) Men helt som org blir det nok ikke, men hvem vil ha en bmw som oppfører seg som en sofa..

Skrevet

Ja selfølgelig.. :)

Jeg vil gjerne ha bmw'en min slik den er nå. Det er ikke noe sofa følelse. Med de jævlige veiene vi har her i norge, så synes jeg det er mer tortur mot bilen og kjøre rundt med et stivt oppsett. Det blir nok litt senk for utseende sin skyld, men da mer i comfort klassen.

Skrevet

Må vel nesten få på litt senk om jeg skal ha 18" ja, men liker kjøreegenskapene veldig godt nå! Blir jo hardt å uten komfort om jeg senker mye. Utseende eller komfort? hms :)

Ettermontert diverse på din bil da kanskje? Jeg ser at i listen min så står det f.eks ikke elektriske vinduer. Og det er jo ikke standard. Men varseltrekant derimot! hehe.. trodde det var påbudt i de fleste land jeg.

Var forresten på brages i dag og bestilte en del detaljer. Mappe i skinn til vognkort etc, lommelykt til hanskerom, nye klips til dører, nytt plastdeksel til lys i hanskerom, nye skruer til plate under hanskerom (løs), mangler ene delen til å feste varseltrekanten i bagasjerommet.. så den ble bestilt. Nye bmw emblemer foran og bak. De jeg har nå er litt slitte. osv. husker ikke alt :) Hadde også bilen på bukk og fikk sett under, og det ser meget bra ut. Lite rust, litt overflate på diffen eneste.

Personlig syntes jeg bilen er mye mer behagelig å kjøre med 70/40 senk og bilstein B8-dempere og overliggende stabstag forann.

Selv om det blir en del stivere, så er bilen mye mer stabil og fin å kjøre, krenger og gynger ikke i svinger og på hmper. Så at senket bil MÅ være ukofortabelt å kjøre er en myte ;) Så sett i gang og få bilen nærmere bakken :P

En ting jeg la merke til som ikke stod på lista mi er i hvertfall nakkestøtter bak. Men mulig dette er ettermontert før jeg kjøpte bilen.

Skrevet

Personlig syntes jeg bilen er mye mer behagelig å kjøre med 70/40 senk og bilstein B8-dempere og overliggende stabstag forann.

Selv om det blir en del stivere, så er bilen mye mer stabil og fin å kjøre, krenger og gynger ikke i svinger og på hmper. Så at senket bil MÅ være ukofortabelt å kjøre er en myte ;) Så sett i gang og få bilen nærmere bakken :P

En ting jeg la merke til som ikke stod på lista mi er i hvertfall nakkestøtter bak. Men mulig dette er ettermontert før jeg kjøpte bilen.

X2 :D

Skrevet

Litt over 6 lapper fra koed.

Slenger du med FK 60/40 fjærer og senkeskåler (samme oppsett som jeg bruker) kommer det på omtrendt 8500...

Det er jo litt penger, men det er absolutt verdt det ;)

Skrevet

Ja er jo endel penger.. nå først blir det m-tech og felger, så får jeg se hvilket senkesett jeg hiver på. :-) Men blir ikke montering av noe før til våren tror jeg.. har begynt å handle deler allerede.

Skrevet

ABS bremsene fungerer ikke, da jeg fikk erfart det på glatt føre i dag. Ingen lamper lyser, og den var EU godkjent rett før kjøp. Hva kan være galt? Sikringene var ikke gåen, men det sitter 2 releer som kanskje kan være defekt? Synes det er rart det ikke skal lyse noe varsellys i så tilfelle?

Byttet også pæren i hanskerommet i dag, men fortsatt ikke lys der gitt. Er det en egen sikring for lys i hanskerom? Iskaldt ute, så orker ikke titte så mye, så da spør jeg her istedenfor. :)

Skrevet
Er på jakt etter 2 stusser som skal sveises på orginal eksosen.. hvor kjøper jeg slikt? billigst mulig..

Se hos Biltema, Bilextra, CD/Cardic osv. de bruker å ha masse sånt.

Skrevet

Martin, det kan sikkert være den eine sleperingen som er gåen også har feilkoden blitt nullstilt sist bilen hadde service eller lignende. Da slukker lampa i dashbordet igjen.. :)

Skrevet

Ja, det kan det også være.. Finner det vel ut ved å ta diagnose. Noen med diagnose utstyr i Ålesund område?

Koster vel flesk hos brages.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...