Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

[

Og hvordan fyller jeg ut skademelding, har ikke skademeldingsskjema, og hvem skal denne sendes til? Er helt grønn når det gjelder dette. :?

Skademeldingsskjema får du fra forsikringselskapet ditt. Dette skal du teknisk sett ha fått samme dagen som du fikk forsikring på bilen din (dessverre finnes det nok av sløvinger innen bilforsikring som glemmer dette). Det står godt forklart hvordan man skal fylle ut et slikt skjema i selve skjemaet. Lykke til med saken din. Håper vedkommende blir tatt skikkelig. Hater at det finnes så mange idioter som ødelegger for andre!

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
[

Og hvordan fyller jeg ut skademelding, har ikke skademeldingsskjema, og hvem skal denne sendes til? Er helt grønn når det gjelder dette. :?

Skademeldingsskjema får du fra forsikringselskapet ditt. Dette skal du teknisk sett ha fått samme dagen som du fikk forsikring på bilen din (dessverre finnes det nok av sløvinger innen bilforsikring som glemmer dette). Det står godt forklart hvordan man skal fylle ut et slikt skjema i selve skjemaet. Lykke til med saken din. Håper vedkommende blir tatt skikkelig. Hater at det finnes så mange idioter som ødelegger for andre!

Ja, var på politistasjonen og fikk innhenta noen skademeldinger. Var lettere enn jeg hadde trodd.

Takk for støtten ;D

Skrevet

Teksten under er min forklaring på ulykkeshendelsen. Er det riktig skrevet? Eller burde jeg forandre og tilføye noe mer? :)

Min forklaring på årsaken til ulykkeshendelsen

Jeg og mine to brødre bestemte oss for å kjøre ned en rask tur til byen den 12.12.09, sånn omtrent var klokken 16:10 da vi begynte å kjøre ut. Jeg kjørte som vanlig Holmlia veien forbi Holmlia senter og Sloreåsen. Da jeg kjørte mot Mosseveien E18, bemerket jeg meg en bil som lå ganske tett innpå. Jeg overså dette og bare kjørte videre, da jeg hadde kjørt ned på E18, og håpet på at denne bilen holdt litt mer avstand, men det var dessverre ikke sant. Han lå fremdeles ganske tett innpå, jeg skjønte fort at sjåføren bak rattet skulle prøve å forbikjøre, så jeg holdt en stabil hastighet på bilen. Da vi først hadde kjørt et par hundremeter på E18, så jeg at bil B hadde startet forbikjøringen, jeg holdt samme hastighet i håp om at denne personen trygt skulle komme seg forbi. Men jeg holdt en fart på 60 km/h, og først da jeg la merke til bilføreren så fant han seg i buss/taxi feltet på høyre hånd.

Vi begge møtte på en ganske så myk høyre sving, men dette trodde jeg ikke skulle være noe problem, farten min var nå på en 50 – 55 km/h, og først da jeg så at han kuttet svingen og havnet nesten i meg, for å unngå sammenstøt svingte jeg forsiktig til venstre mot autovernet. Dette gikk heldigvis greit, men et par sekunder senere så er denne sjåføren på vei inn til mitt felt, dette var når føreren av denne bilen ikke hadde kommet seg helt forbi meg. Da skjønte jeg raskt at han kom til å treffe meg hvis jeg ikke gjorde noe raskt. Jeg rakk ikke å bruke hornet, eller annen slags hjelpemiddel for å redusere faren. Så eneste muligheten jeg hadde var å gå løs på bremsen og etter en rask reaksjon, så trykket jeg ganske så hardt på bremsen for å redusere faren for sammenstøt. Det førte til at dekkene låste seg og forsaket kraftig bremselyd.

Bilen gikk dermed i retning mot høyre, men det klarte jeg å kontrollere, så mistet jeg kontrollen på bilen igjen, og den svingte helt rundt og traff fronten på høyre side i autovernet. Jeg snudde bilen raskt for så å flytte den til siden for å unngå å skape farlig situasjoner for andre billister. Jeg hadde regnet med at denne sjåføren skulle stanse og forklare seg selv, men det var dessverre ingen å se.

Skrevet

Jeg syns dette var utrolig kronlete og dårlig formulert. Hvor du bor og skal, er forholdsvis irrelevant. Hvor du er på e18, MYE mer spesifikt enn dette, til omtrentlig tid du krasjet.

Det framgår IKKE av hendelesforløpet ditt at bil b var borti fangeren din, noe du tidligere i denne tråden påsto at var grunnen til at du fikk sleng/trykt inn i autovernet. En kraftig bremselyd har ingen ting med saken å gjøre. Du holdt en stabil fart i 60km/t, hvordan kunne du da "plutselig" ligge i 50-55?

Fløyten er ikke et hjelpemiddel for å redusere farten.. Ellers er jeg MEEGET spent på hvordan du klarer å få sladd på bilen mens du har låste hjul, (det er fysisk ikke mulig, da den går rett fram) og slår høyre side inn i autovernet..

Jeg kunne fortsatt slik i evigheter- da det er utrolig mange ting i denne historien som ikke stemmer, og det fakta at du ikke har NOEN andre vitner, men måtte flytte bilen fort for biler som skulle komme bak.. Syns jeg virker suspekt. Du må uansett klare å formulere deg bedre enn dette hvis forsikringsselskapet ditt skal kjøpe historien. Dette høres ut som en bløff for min del, med for mange hull, og mulige "spørsmålstegn" som jeg har påpekt et par av. Hvis du og han som "tvang" deg inn i autovernet- har felles venner, så burde det jo vært mulig for dere å ordne opp privat? En brukt fanger til e36 koster ikke alverden.. Mener du ellers at du ikke kommer noen vei med han, bør du egentlig bare ordne opp selv,- da politiet kommer til å henlegge saken som følge av manglende bevis- og forsikringen ikke dekker deg når du ikke har kasko eller han ikke har innrømmet skyld/betaler egenandel.

Jeg mener ikke dette av noen personlige grunner, men sett fra et objektivt synspunkt. Feks dette med henleggelse av saken. Jeg, og mine foreldre satt i mammas den gangen 4mnd gamle bil- da en jeg fløytet på- kom bak til meg, begynte å kjefte og slo en bulk i døren. Vi tok skiltnr, gav et signaliment av mannen, men saken ble henlagt som følge av bevisets stilling..

Skrevet
Da vi først hadde kjørt et par hundremeter på E18, så jeg at bil B hadde startet forbikjøringen, jeg holdt samme hastighet i håp om at denne personen trygt skulle komme seg forbi. Men jeg holdt en fart på 60 km/h, og først da jeg la merke til bilføreren så fant han seg i buss/taxi feltet på høyre hånd.

Vi begge møtte på en ganske så myk høyre sving, men dette trodde jeg ikke skulle være noe problem, farten min var nå på en 50 – 55 km/h, og først da jeg så at han kuttet svingen og havnet nesten i meg, for å unngå sammenstøt svingte jeg forsiktig til venstre mot autovernet. Dette gikk heldigvis greit, men et par sekunder senere så er denne sjåføren på vei inn til mitt felt, dette var når føreren av denne bilen ikke hadde kommet seg helt forbi meg. Da skjønte jeg raskt at han kom til å treffe meg hvis jeg ikke gjorde noe raskt. Jeg rakk ikke å bruke hornet, eller annen slags hjelpemiddel for å redusere faren. Så eneste muligheten jeg hadde var å gå løs på bremsen og etter en rask reaksjon, så trykket jeg ganske så hardt på bremsen for å redusere faren for sammenstøt. Det førte til at dekkene låste seg og forsaket kraftig bremselyd.

Det er litt å plukke på i dette hendelsesforløpet. Først: nøyaktig hvilket sted var dette?

Hva er fartsgrensa på stedet?

Du er klar over at han vil forbi, men du hjelper ikke til ved å redusere egen hastighet (du er jo pliktig til å hjelpe til ved forbikjøring, blant annet ved å redusere hastigheten)?

Du sier det er en høyresving, og da ligger fyren i buss-/taxifila til høyre for deg. Ergo har han innersving. Dersom han kutter svingen vil han jo svinge bort fra deg i stedet for mot deg. Kuttet han svingen eller gjorde han den større?

Hvordan var føret? Ettersom du sier at dekkene laget høy bremselyd da bremsene låste seg, var det tydeligvis ganske tørr veibane med godt grep. Når dekkene låser seg fortsetter bilen rett frem og definitivt ikke mot høyre slik du skriver. Var bilen din borti autovernet på venstresida slik at du ble slengt mot høyre?

Om du hadde en hastighet på ca 50 km/t burde bilen din stoppet ganske kjapt og definitivt ikke gått mot høyre.

Slik ville jeg tenkt dersom jeg var saksbehandler hos forsikringsselskapet.

Skrevet
Teksten under er min forklaring på ulykkeshendelsen. Er det riktig skrevet? Eller burde jeg forandre og tilføye noe mer? :)

Sikkert mange som har en mening om hvordan skademeldinger og andre ting skal/bør skrives (også norsk setningsoppbygning), men her har du iallefall et alternativ. Jeg har ikke tid til å pirke i evigheter, så evnt korrigering av denne igjen må du evnt fikse selv / få hjelp til.

Iallefall;

Mine to brødre og jeg bestemte oss den 12.12.2009, ca klokken 16:10, for å kjøre en tur ned til byen. Jeg kjørte som vanlig fra min bostedsadresse via Holmliaveien forbi Holmlia senter og videre forbi Sloreåsen. Da jeg kjører i retning Mosseveien (E18), legger jeg i speilet merke til en bil som kommer bakfra og legger seg ganske tett innpå. Jeg fortsetter å kjøre videre ned til E18 og regner med at denne bilen vil holde litt mer avstand der, men det ble altså dessverre ikke tilfelle.

Han lå også på E18 tett på bakenden av min bil, og jeg forsto raskt at føreren av Bil B ønsket å kjøre forbi. Jeg holder følgelig en helt stabil hastighet for å hjelpe til og etter at vi har kjørt et par hundre meter på E18, ser jeg at bil B akselererer for å starte forbikjøringen og jeg holder samme hastighet som tidligere (ca 60km/t). I påvente av at føreren skal kjøre forbi ser jeg i høyre speil at bil B plutselig har lagt seg ut i buss/taxi feltet på høyre hånd og starter forbikjøringen på min høyre side (altså i kollektivfeltet).

Vi kjører begge videre mot en ganske myk høyresving, og min hastighet er på dette tidspunktet 50 – 55 km/h. Fører av Bil B som nå ligger til høyre for meg begynner plutselig å kutte svingen og er på vei over i mitt felt. For å unngå sammenstøt legger jeg bilen kontrollert ut til venstre mot autovernet. Dette var en helt uproblematisk handling, men bare øyeblikk senere så er denne sjåføren igjen på vei mot meg for feltskifte.

Jeg skjønner umiddelbart at det ville gå veldig galt hvis jeg ikke handler raskt og tråkker hardt på bremsene med den konsekvens at bremsene låser.

Bilen går dermed i retning høyre før jeg mister grepet helt, og den snurrer rundt med den konsekvens at høyre side foran treffer autovernet så kraftig at min bil blir skadet.

Jeg fikk raskt flyttet den ut av kjørebanen og til siden for å unngå å skape farlige situasjoner for andre billister.

Jeg regnet med at føreren av Bil B skulle stanse og forklare sin side av situasjonen, men vedkommende valgte å kjøre videre uten å verken vise antydning til å hjelpe til eller stoppe for å spørre hvordan det gikk.

Det er av samme grunn kun jeg som har signert denne skademeldingen, men jeg har oppgitt modellbetegnelse og skiltnummer på motparts bil.

Skrevet

Mange saftige kommentarer til skademeldingen min her. Dette er første gangen jeg noen gang har skrevet om en ulykke hendelse. Og som jeg leste så var jeg visst ikke den beste til å beskive situasjonen.

Men skal sette meg ned og prøve så godt jeg kan, på grunn av mange dårlige formuleringen i teksten kan det virke som om jeg lyver, jeg skjønner hva dere mener.

Og Andreas1 tusen takk for hjelpen ! :)

Hawkon88 det er ikke så lett som du har det til. Vi har kanskje noen felles venner. Og jeg hadde en m3 fanger, og det skal jeg ha tilbake. Da han fikk høre at noen hadde anmeldt dette til politiet, ville han på døra mi for å "snakke". Og vold løser ingen ting akuratt nå. Det blir bare verre for meg. :?

Skrevet

sufii, en m3 fanger er heller ikke veldig mye verdt.. Uansett blir nok saken desverre henlagt.

Jeg går utifra at denne karen (og deg) ikke er særlig gamle- og unge nok til at du kan få foreldrene dine til å bli enige med foreldrene hans om hva som skjedde osv. Evt dele kostnadene på bilen din i to.. Anmeldelsen VIL komme til å bli henlagt som følge av at du ikke har noen slags bevis eller vitner.. Den ligger bare på skrivebordet til politimannen i 3mnd først..

Skrevet
sufii, en m3 fanger er heller ikke veldig mye verdt.. Uansett blir nok saken desverre henlagt.

Jeg går utifra at denne karen (og deg) ikke er særlig gamle- og unge nok til at du kan få foreldrene dine til å bli enige med foreldrene hans om hva som skjedde osv. Evt dele kostnadene på bilen din i to.. Anmeldelsen VIL komme til å bli henlagt som følge av at du ikke har noen slags bevis eller vitner.. Den ligger bare på skrivebordet til politimannen i 3mnd først..

Hawkoon, var bare et eksempel. Tipper at det kostter 10 - 15 000 kr p reparere bilen min. Samt lakkering, montering og nye deler.

Denne karen er 26 år gammel. Tipper at han er litt eldre enn deg å. Og foreldre vil jeg ikke blande inn i saken. Anmeldelsen til politiet eller til forsikringsselskapet? Jeg snakket seinest med min forsikringsrådgiver i går, og han sa at jeg skulle få erstattet mine skader. Dette var etter at han hadde snakket med motparten.

Skrevet
Og hvis det var politanmeldelsen du mente. Så vil den ikke bli henlagt så fort. Fordi jeg hadde to vitner i bilen. :)

trur ikke de gjelder som vitner for de satt i din bil.. sikekrt noen andre som kan forklare det bedre..

Skrevet
Og hvis det var politanmeldelsen du mente. Så vil den ikke bli henlagt så fort. Fordi jeg hadde to vitner i bilen. :)

trur ikke de gjelder som vitner for de satt i din bil.. sikekrt noen andre som kan forklare det bedre..

Eirik845 hvis du hadde visst definisjonen av "vitner" i en politisak så ville du ikke ha skrevet det. Ingen andre som så hendelsen. Men i en forsikringssak gjelder ikke disse som satt i bilen min som vitner.

Skrevet

Ok, er han 26 er han noen år eldre enn meg ja, men jeg tenkte at siden dere hadde felles kompisser osv. Jeg har ikke mange bekjente som er såpass mye eldre enn meg selv. Siden du virket såpass usikker på hvordan du skulle gå fram med skademelding osv, gikk jeg utifra at du var 18 elns, og at han ikke var stort eldre selv. Men nok om det.

Dersom du får erstattet delene uten kostnader selv er du jo kjempe heldig. Ny dør til Yarisen til mor+lakk ville komme på 12000kr så- den er framdeles bulkete da vi kommer til å ha bilen såpass lenge at når bilen selges vil trolig bulken ha lite å si for verdien.

Men uansett- så må jo tydeligvis han ha innrømmet for politiet at han stakk av, ettersom historien din er mye "verre" enn min, men at du likevel blir trodd..

Gratulerer hvertfall- mot alle mine forventninger! Håper det ordner seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...