sufii Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Skrevet Desember 13, 2009 Skjema får du fra forsikringsselskap..Det er flere ark, slik at man får mange kopier.., skal sendes en inn til hvert selskap mener jeg.., men du sender vel bare inn til ditt mener jeg. På skjemaet skal du fylle inn detaljer om skaden, og beskrive hvordan/hvorfor det oppsto, hvem sin skyld du mener det er osv osv.., det samme skal han andre. Har hørt det er best å sette seg som person A på skademld, for da er det ditt forsikringsselskap som tar seg av saken.., men vet ikke om dette stemmer. Skal ringe min forsikringsrådgiver i morgen. Er en gammel kjenning så han støtter meg. Så skal jeg spørre han hvordan det fungerer. Takk for hjelpen så langt.
///ben Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Kjedelig lesing, håper dette ordner seg på best mulig måte
joggis Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 skademellingen skal sendes til han andre sitt forsikrings selskap, det er de som skal behandle saken. Var i hvertfall det som var rutinen når jeg ble påkjørt. Jeg ringte da til mit forsikringsselskap, og de sa at jeg skulle sende det hans selskap.
Andreas1 Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Hvorfor var du ikke "the bigger man" og slapp opp litt slik at han kunne fått kjøre forbi deg? (Synes det "imellom linjene" høres ut som om du kanskje gjorde det du kunne for ikke å slippe ham forbi helt til det var for sent...?)
sufii Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 Hvorfor var du ikke "the bigger man" og slapp opp litt slik at han kunne fått kjøre forbi deg?(Synes det "imellom linjene" høres ut som om du kanskje gjorde det du kunne for ikke å slippe ham forbi helt til det var for sent...?) Jeg kjørte i 60 km/h, han var så tett innpå meg. Jeg slapp gassen, og da han prøvde å forbikjøre meg holdt jeg samme fart. Hva visste jeg på forhånd om at han ikke skulle sjekke blindsonen før han skiftet felt? Da han først svingte brått mot meg, bremset jeg hardt for å unngå at han skulle treffe meg, men han traff like vel littegrann før jeg fikk skrens og havnet i autovernet. Og uansett så er det litt forsent for meg å være "the bigger man".
wirrumsen Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Har også en veninne som jobber for fjellinjen, så skal be hun sjekke når han paserte bommen, som et bevis for at han kjørte samme retning som meg. Her må du trå varsomt. Din venninne har ikke anledning til å gi deg denne informasjonen.
sufii Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 Har også en veninne som jobber for fjellinjen, så skal be hun sjekke når han paserte bommen, som et bevis for at han kjørte samme retning som meg. Her må du trå varsomt. Din venninne har ikke anledning til å gi deg denne informasjonen. Stemmer det, det har hun ikke lov til. Men da lar jeg vær å spørre, får det heller gå gjennom forsikringsselskapet eller politiet.
Larslol Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Synd at sånne ting skjer. Ang din venninde så har nok wirrumsen veldig rett. Dette klassifiseres vel som konfidensiell informasjon og skal ikke utleveres til privatpersoner. hvis hun har skaffet deg denne informasjonen. og du legger den frem, kan hun miste jobben vil jeg tro.
sufii Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 Ja, skal droppe å spørre. Men jeg har ansvar og delkasko dersom det har noe å si. Men jeg har et problem og det er at pappa sa at det ikke var noen brukere under 23 år. Men jeg er bare 18. Så han bommet litt der.
wirrumsen Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Ja, skal droppe å spørre. Men jeg har ansvar og delkasko dersom det har noe å si. Men jeg har et problem og det er at pappa sa at det ikke var noen brukere under 23 år. Men jeg er bare 18. Så han bommet litt der. Da er nok ditt eneste håp at fyren blir kjent skyldig. Men er det din bil? Og forsikringen ikke er satt opp for brukere under 23 år?
viplash Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 De som satt på med deg er ikke og regne som øyenvitner om det blir sak ut av det her. ut i fra det jeg vet og kan om dette. De eneste som er og regne som øyenvitner er folk som har kjørt bak deg, stått på fortau e.l. og sett saken. Ikke folk i de innvolverte parters biler.
sufii Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 Ja, skal droppe å spørre. Men jeg har ansvar og delkasko dersom det har noe å si. Men jeg har et problem og det er at pappa sa at det ikke var noen brukere under 23 år. Men jeg er bare 18. Så han bommet litt der. Da er nok ditt eneste håp at fyren blir kjent skyldig. Men er det din bil? Og forsikringen ikke er satt opp for brukere under 23 år? Mhm, bilen er registrert på pappa. Det er to biler som er registrert på pappa, en golf og bmw. Den bmwen bruker jeg en gang i blant, men ikke det at jeg kjører den fast til enhver tid. Og forsikringen er satt opp at det ikke er brukere under 23 år.
sufii Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 De som satt på med deg er ikke og regne som øyenvitner om det blir sak ut av det her. ut i fra det jeg vet og kan om dette. De eneste som er og regne som øyenvitner er folk som har kjørt bak deg, stått på fortau e.l. og sett saken. Ikke folk i de innvolverte parters biler. Jeg har hørt at disse regnes som øyevitner. Det var ingen andre enn disse to som så og fikk med seg hva som skjedde. Jeg er ganske sikker på at disse kan regnes som øyevitner på grunn av en liknende hendelse som skjedde med kona til en kompis av meg. En pollaker kjørte inn i bilen til kona til kompisen min, og de hadde ulike forklaringer. Så forsikringsselskapet sendte brev til ektemannen (kompisen min). Han fikk beskjed om å skrive hva som skjedde, og det gjorde han. Og fikk igjen penger fra motparten forsikringsselskap.
viplash Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Får håpe det beste, men jeg har hørt de ikke gjør det. Men utrolig kjip lesing da, så håper det løser seg for deg uansett
gaasen Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Som regel når forsikring er satt opp til eldre sjåfører, ender det som regel opp med forhøyet egenandel. Men når du kun har delkasko, er det kun om du kan bevise att du ikke har skyld i ulykken att forsikringsselskapet vil dekke dette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå