blast Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 Som topic; Hvordan kan jeg lett "trimme" en m50b20? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h4ns3n Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 Putt i en 2,5 liter, det vil være det billigeste alternativet om du skal merke noen forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 Syns ikke det er så utrooolig stor forskjell på 2 og 2.5 liter`n jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h4ns3n Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 Da har du kjørt en dau 2,5 liter tror jeg:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 er stor forsjell der ja vertfall om det er e34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blast Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2009 Jeg har en e36. Men ved et motorbytte til 2.5 liter, hvor mye annet må jeg bytte da? Som hjerne osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h4ns3n Skrevet Desember 14, 2009 Share Skrevet Desember 14, 2009 Da burde det vel holde med motor, innsug, hjerne og evt motorledningsnett. Vet ikke hvordan forskjellen på eksosen er på disse modellene, kan hende det lønner seg å bytte til 325 eksos også. Sikkert flere tråder om temaet om du søker litt, du vil få litt kortere giring med 320 drivlinje, men samtidig en del bedre akselerasjon (men samtidig også litt høyere forbruk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blast Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2009 Så jeg kan altså bruke samme gir-kasse som den jag allerede har? Jeg har ikke egentlig særlig peiling på alle disse motorene heter, men er det kun m50b25 som da passer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Ärligt talat så tror jag att enklast och billigast är om du säljer din och köper en bil med m50b25 direkt. Kanske till och med en 93+ så du får Vanos också, då har du klart bättre vridmoment ifrån lägre varv också. Det går att chippa m50b20, men blir ju inte lika stor skillnad såklart , som om du har en b25. Mvh//A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Vanos er ikke noe å ha Putt i en 2.5 liter. Det eneste du trenger er komplett motor med ledningsnett og hjerne. Eksos passer rett på. Veldig enkel og grei jobb som ikke tar mer enn ett par dager Girkasse, radiator osv passer rett på 2.5 litern! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blast Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2009 Et par dager for å bytte en motor?? Hva er det som er så spesiellt med bmw som gjør denne jobben til mer enn et par timer da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waldez Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Et par timer!!Vi snakker ikke Volvo vel. En dag klarer seg om du har skrudd endel fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Et par dager for å bytte en motor?? Hva er det som er så spesiellt med bmw som gjør denne jobben til mer enn et par timer da? Jeg brukte vel 3 timer på ut med gamle og inn med nye, men er ikke alle som har gjort det før Tar noen timer om du har gjort det før! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blast Skrevet Desember 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2009 Begynte jaggu å lure når det ble skrevet et par dager.... Brukte vel rundt 5-6 timer på å bygge om en ascona fra 1.3 til 2.2i. Så syntes et par dager virka litt vel i overkant.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Desember 21, 2009 Share Skrevet Desember 21, 2009 Vis man bytter fra 320 til 325 fra samme årstall så kan vel bruke samme ledningsnett? En bekjent som er ganske dreven i BMW mente alt passet over.. tom innsug.. Tenkte å gjøre denne jobben selv nå da toppen på 320`n til dama har gått.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå