Gå til innhold

BMW 318i E46 2000 mod lekker inn i bilen!

znixo
 Share

Anbefalte innlegg

Du må sjekke "isopor"trekket som sitter klistret på dørene bak dørtrekkene. Det er vanlig at de lekker der, spesielt hvis bilen har vært reparert på uorginal-verksted :wink:

Det er festet med butyltape aka"elefant-tyggis" og det må klemmes godt inntil hele veien rundt for å tette. Finner du løse punkter må hele taes av og du må legge på ny butyltape for å få det tett. Kan være lurt å ha en tapetkniv klar slik at du kan snitte i tapen mens du drar trekket ut fra døra. Den sitter som bare det 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sjekke "isopor"trekket som sitter klistret på dørene bak dørtrekkene. Det er vanlig at de lekker der, spesielt hvis bilen har vært reparert på uorginal-verksted :wink:

Det er festet med butyltape aka"elefant-tyggis" og det må klemmes godt inntil hele veien rundt for å tette. Finner du løse punkter må hele taes av og du må legge på ny butyltape for å få det tett. Kan være lurt å ha en tapetkniv klar slik at du kan snitte i tapen mens du drar trekket ut fra døra. Den sitter som bare det 8)

Flott! Takk for hjelpa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På e46 tror jeg faktisk ikke det alltid har så mye å gjøre med at de har vært fikset på feil verksted, men heller at limen holder ikke på dette "isopor trekket"

Er nok dårlig vurdering av bmw :wink:

Selvfølgelig er det mange som slurver med montering av disse, men tror ikke det er forbeholdt e46..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På e46 tror jeg faktisk ikke det alltid har så mye å gjøre med at de har vært fikset på feil verksted, men heller at limen holder ikke på dette "isopor trekket"

Selvfølgelig er det mange som slurver med montering av disse, men tror ikke det er forbeholdt e46..

Ja mulig det, men jeg har byttet noen hundre dører,panser og koffertlokk/bakluker på E39 og E46, og de dørene som hadde vært reparert eller åpnet var som regel lekk...

Limet sitter så man må skjære det av for å ikke ødelegge trekket, så jeg tror ikke det er problemet :wink:

Er mange som ikke er klar over at det er viktig å sette på plass sakene skikkelig, og trykker man ikke hele veien rundt, eller limet har trekt til seg masse dritt sitter det ikke...

Vurderingen til BMW er sikkert at dette er en billig og grei måte å gjøre det på, men skulle man henrettet alle de ingeniørene som lager løsninger som ikke er ment for enkel reprasjon tror jeg ikke det hadde vært mange igjen nå for tiden 8)

Så løsningen er som skrevet i tidligere inlegg, fiks og det blir tett :D

Og så et siste tips, jobb med dette i et varmt lokale og la bilen/dørene varmes helt opp. Limet blir mykere når det er romtempratur og ikke minus 5 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limet sitter så man må skjære det av for å ikke ødelegge trekket, så jeg tror ikke det er problemet :wink:

Så løsningen er som skrevet i tidligere inlegg, fiks og det blir tett :D

Og så et siste tips, jobb med dette i et varmt lokale og la bilen/dørene varmes helt opp. Limet blir mykere når det er romtempratur og ikke minus 5 8)

Flere av de e46 dørene jeg har åpnet så sitter ikke limet i det hele tatt og det er ikke skjært ut.

Limet er rett og slett løsnet fra plasten.

Men nok om det, Er sikkrt dette som er løsningen på problemet til trådstarter :wink:

Og bruk tipset som er nevnt over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...