545haj Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 har funnet ut at det ikke kommer bensin på motoren, bensinpumpen virker og bra trykk. men pluggene blir verken våt eller vil tenne. når jeg skrudde ut pluggene og helte litt bensin i hver sylinder så starta den og gikk litt. får ikke dysene strøm? fremme ved hjernen er det 3 løse ledninger som skal inn i en kontakt, har de noe med dysestyringen å gjør? om noen har noe å si så er jeg taknemlig for alle svar! Martin
Morty999 Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 de 3 kabelene ved hjernen er til tenniga,, gi den grønne tenningsstrøm så skal du se, svart er turteller og hvit med svart stripe er forbruksmåler..
545haj Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Skrevet Desember 19, 2009 hmm, skal prøve å gjøre d, men det er en grønn ledning og 2 hvite.. :S
Morty999 Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 er hverfall turtall/forbruksmåler... i hver av de, er bar eå prøve da. men den grønne skal ha tenningsstrøm.
545haj Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Skrevet Desember 19, 2009 har vert sta å prøvd om hverandre alle ledningene nå, ingen tegn til at den vil fyre flere tip?
Morty999 Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 håper ikke du har gitt strøm i noen av de hvite ledningene? da kan du ha kortslutta noe. men en grønne må hvertfall ha strøm.. tikker dyser? gnist på plugger?
MotorViagra Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 Den "kjente" feilen når dysene kutter ut er vel jordingsledningen som ryker eller har dårlig kontakt. Denne sitter som regel helt i fremkant av dysebrua, sjekk denne Kan jo være andre ting og, men bare skjedde dette plutselig? Eller har du skifta motor osv siden du snakker om disse ledningen til styrenheten?
545haj Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Skrevet Desember 19, 2009 motoren er en m102 som står i e28. hvordan hører/ sjekker jeg om dysene tikker? når jeg vrir om tenningen kommer det en slags tikkelyd ja. er gnist på pluggene, og jeg kan sjekke jordingen på dysebrua. Motoren er akkurat byttet ut, gamle var en 2,8 m30.
Morty999 Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 tikker ja, det er dysene.. da skal den få bensin, ikke byttet om bensinslanger da? tur-retur... den som kommer ut i bunn av regulatoren er retur, og den på baksiden av innsuget er rett ifra bensinpumpa..
545haj Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Skrevet Desember 19, 2009 slangene er satt på rett ja. men om alt er rett og bilen ikke starter, da skal vel pluggene være fuktig/ våt? de er knusktørre nå og blir ikke fuktig. har den bensintrykkføleren mye å si? den er ikke koblet på pga vet ikke hvor den skal sitte hen :/
Morty999 Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 ikke bensintrykk = ingen bensin, siden dysene dine tikker så får ikke dysene bensin. vakum slangen på toppen har ikke noe å si for å starte, men høres ut som att du har snudd veien på slangene.. eller om btr'en er ødelagt.
545haj Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Skrevet Desember 19, 2009 byttet btr nå, og nå tikker ikke dysene, men den vil fortsatt ikke starte. tok frem tenningsinnstillingslampa og der tente den ikke rett, hehe. vridde på fordeleren og plutselig der starta den, men stoppa like fort og nå er det ikke noe gnist der, jeg kan vri den i rundt 180 grader uten at der er gnist WTF? noe som er løst sia alt skipler seg over natten?
Morty999 Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 starter den og stopper hver gang du prøver?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå