thoslags Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Skrevet Desember 18, 2009 Nei har nok ikkje en sånn lapp nei
Tore Diesel Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 Da hadde jeg ikke gidda å lytte etter flere lyder som minner om webasto heller
BMW 2002 Fredrik Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 Da har du mest sannsynlig en elektrisk tilleggs-varmer akkurat som meg, den starter med en gang motoren startes. Når jeg kjører i 10 minusgrader med EGR utkoblet er motoren driftsvarm etter ca 5 km med kjøring og jeg har ikke merket noe forskjell på oppvarmingstiden etter jeg fjernet EGR ventilen, bilen ble bare MYE bedre å kjøre. Som flere her har nevnt er det nok termostaten du må bytte
thoslags Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Skrevet Desember 20, 2009 Takk for svar fredrik Ja må nok bytte termostaten. Synd at dei skal ha 2500kr på bmw berre for å skifte den. Dele prisen er i tilleg. So eg kjøper nok termostaten på koed og får en privatkar til å skifte den siden det skal vere so kurant å skifte.
Otis Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 Skifte termostat er rimelig greit ja Jeg gjorde det sel, tok meg 2 timer, og jeg tok meg god tid. Delen koster rundt 500,- fra koed, og 2 liter kjølevæske konsentrat, for etterfylling av det du må tappe av. Vannet er gratis.
thoslags Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Termostaten er skiftet. Orka ikkje å skru i kulda so bmw gjorde det. Bilen blir litt fortere varm no, men det er ikkje mykje. So detter den ned mot det blå igjen når bilen går lett på flata. Skrur eg av varmeanlegget bygger den seg opp til driftstemperatur men detter fort ned igjen når eg setter det på. Eg meiner at når den første har nådd driftstemperatur so skal den ikkje droppe meir enn noken få grader alt ettersom bilen går lett eller tungt. Er dette normalt når det er ca 20- ute? Eller er det som fleire har nevnt at termostaten på egr ventilen må skiftes i tilleg?
thoslags Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Eller er det vannpumpa som er dårlig? Eg har virkelig ikkje anelse om ka det kan vere når det ikkje vart so mykje betre etter termostatskifte.
Otis Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Høres rart ut at du mister temperatur ved kjøring på flat mark, min klarer å få opp tempen, men det går sakte. Man merker veldig godt at man kjører diesel nå når det er -20 eller kaldere, bruker endel lengere tid på å bli varm ja.
Ballder Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Bør nok sjekke ut den elektriske tillegsvarmeren din. Og alternativt chippe bilen. Da går den ikke så magert og vil utvikle litt mer varme, men dog rent teoretisk. Merket ikke noe forskjell på min 2004 navara etter chipping. Men jeg holder en knapp på den elektriske dingsen din jeg. Bilen din skal uten problemer klare og få driftsvarm motor og holde seg slik så lenge bilen kjøres med, men ved tomgangskjøring og varmeapparatet/klima står på auto, så vil vifte hastigheten øke i takt med at vanntemp synker, og til slutt blir alt meget kaldt. Snakker da om 10-15 kalde og nedover.
thoslags Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Ja at den bruker lang tid er greitt, men at den droppa heilt ned til det blå etterpå syns eg er rart. Lure på ka som kan vere feil då?? Anyone?
thoslags Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Bør nok sjekke ut den elektriske tillegsvarmeren din.Og alternativt chippe bilen. Da går den ikke så magert og vil utvikle litt mer varme, men dog rent teoretisk. Merket ikke noe forskjell på min 2004 navara etter chipping. Men jeg holder en knapp på den elektriske dingsen din jeg. Bilen din skal uten problemer klare og få driftsvarm motor og holde seg slik så lenge bilen kjøres med, men ved tomgangskjøring og varmeapparatet/klima står på auto, så vil vifte hastigheten øke i takt med at vanntemp synker, og til slutt blir alt meget kaldt. Snakker da om 10-15 kalde og nedover. Når eg hadde varmeapparatet av oppnår den raskt driftstemperatur, men er når eg setter det på igjen det er då den dropper langt ned. Merkelig. Kan ikkje skjønne at det er den elektriske tillegsvarmeren i og med at den blir bra fort varm.(pluss at eg kan høyre at den går) Men det er når eg setter varmeanlegget nesten fullt på at den synker og vil ikkje opp igjen på driftstemperatur etter dette. Ka annet kan vere feil?
thoslags Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Ser at det er andre som har ny termostat med samme problem som ordna seg når dei bytta termostaten som sitter på eksosen som går til egr ventilen. So trur det må vere den. Er den enkel å bytte sjølv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå