S.Khan Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 når tempen synker mot -5 grader så får jeg start problemer, vrir om starter hoster og skrur jeg av, preheating så prøver den igjen, etter noen forsøk så får jeg start, trenger jeg nye glødeplugger? el kan det være andre årsaker? mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Hadde vært greit å vite hvilken årsmodell det er, kilometerstand og om det eventuelt er snakk om importert bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Khan Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2009 hei bilen er 2005 modell, gått ca 115 og import ja og alle servicer er fulgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Glødeplugger er noe noe som kan gjøre dette ,men sjekk også gløderele sitter under innsug og er ofte utsatt for at olje som slår igjenom turbo kommer ut gjenom spjellakslene på innsug og drypper inn i glødereleboksen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Khan Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2009 ja okey, da skal jeg ta en titt og sjekke, takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runelo Skrevet Desember 19, 2009 Share Skrevet Desember 19, 2009 Jeg har nøyaktig samme problem med min 525 diesel 2004 modell. Så jeg håper du skriver inn dersom du finner ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Khan Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2009 kjøper plugger på mandag og bytter disse fungerer det ikke er det releet som bader i olje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Desember 19, 2009 Share Skrevet Desember 19, 2009 Siden det er import er det ikke uvanlig at glødepluggene blir ødelagt ved første kaldstart da de nesten ikke brukes nede på kontinentet. Fikk selv dette problemet. Dessuten er bilen gått såpass langt at det bare er å bytte de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runelo Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 Jeg var hos BMW i Moss med dette problemet, etter store startvansker som endte med startkabler på en fjelltur for noen uker siden. De byttet batteriet som var kaputt men gjorde ikke mer enn det. I skrivende stund står dollargliset i gårdsrommet med utmontert batteri ettersom bilen i går også måtte gi tapt for kulde. Batteriet står til ladning, spent på om den starter når jeg monterer det om noen timer. Men jeg innser at jeg nok en gang må til BMW for å blø... Hvis ingen har noen tips om bedre steder å dra, som er gode på BMW men som ikke forlanger fire laken for å bytte bilbatteri fordi "computeren må stilles inn til det nye batteriet". Artig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Khan Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2009 Da er jeg på vei til verkstedet for å bytte plugger, poster etter jeg har fått dem på og prøvd ringte for morroskyld til bilia bmw på lierstranda(drammen) lurte på hvor mye dem skulle ha for å bytte glødeplugger på bilen, fikk sjokk pris 7000 kr for å bytte glødeplugger, nesten så jeg griner av prisene, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
myrlas Skrevet Januar 2, 2010 Share Skrevet Januar 2, 2010 Hva ble det til? Jeg har en 2005 mod importert 525DAT som måtte bukke under etter at gradestokken krøyp under 10 minus. Jeg forsøkte med startkabler, uten hell. JEg har i hele vinter hatt litt småtrøbbel med å få start når det er minusgrader. Er det altså glødepluggene som må skiftes? Hva med motorvarmer, er det noe hokuspokus på en slik bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Januar 2, 2010 Share Skrevet Januar 2, 2010 Er ikke noe værre en diselfilter som har fryst da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenbrei Skrevet Januar 3, 2010 Share Skrevet Januar 3, 2010 Har nøyaktig samme problem som dere andre her. E61 525d sliter stort ved kaldstart under minus 5. Importert fra Tyskland i 2005, gått 122k. Ikke hatt dette tidligere vintere. Jeg har time for bytte av plugger, men dersom det koster 7 papp så er det fristende å lete etter alternativer. Fint om du som leverte inn bilen for skifte av plugger kunne gi tilb.melding om dette hjalp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svennis Skrevet Januar 3, 2010 Share Skrevet Januar 3, 2010 Idag var det - 20 ute, og min e60 ville ikke starte. Den sto og dro på starteren, men startet ikke. Til slutt ble batteriet tomt. Viking kom og satte på startkabler, men bilen ville fortsatt ikke starte, virket som den fortsatt ikke fikk nok strøm. Bilen står som regel i varm garasje, så har ikke hatt dette problemet tidligere. Kan det være glødeplugger som er kaputt, eller noe annet galt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenbrei Skrevet Januar 3, 2010 Share Skrevet Januar 3, 2010 Jeg har fått start ved å dra og dra og dra - og gi litt gass samtidig. Etter hvert får jeg som regel harket den i gang, men det kan ta lang tid, og batteriet har nesten knela flere ganger. Virker som den kommer på en eller to sylindre, men at resten bare slenger etter. Etter hvert fyrer alle og den går rent. Tipper det er pluggene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå