posefant Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Kona klagde også på at bilen hadde startproblemer og kynnet i kulda, inntil hun oppdaget at hun måtte holde bremsen inne før hun trykket på start. Hos oss starter den som regel bra, ingen gløding, enkelte ganger kynner den litt. Har fått testet den ned til ca. -15 Hvordan staver man forresten dette kynne, kinne, kjinne ordet ? /pF BMW 525DAT
Padi Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 He He et godt spørsmål. jeg tenker det heter å kinne he he Velkommen til Forumet
myrlas Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Jeg har time hos BMW i Trondheim neste uke. Så får vi se hva de finner ut. De sa at motorvarmer ikke var noen "løsning" på dette problemet uansett, og det kan jeg i og for seg være enig i. Løsningen nå, med en oljeovn på full guffe i garasjen er i alle fall ikke en "løsning" på annet enn behovet for ekstra stor strømregning....
Padi Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Jepp da har bilen stått over natta og det er -18,5 ute nå. Jeg fikk start på bilen, men er ikke helt fornøyd. Jeg vet ikke hvor pirkete jeg skal værre. Men jeg måtte gløde en gang også kinnet jeg. Ikke noe start, men den var bortpå hele tiden. Så måtte jeg gløde en gang til og kinnet en liten stund også kom den. Jeg trodde at den skulle komme fortere en det. Er det enda noe galt med bilen eller har andre det sånt. Lurer på om jeg skal skifte batteri også. BMW så jo at de ikke kunne finne noe annet feil med glødingen.
mortenbrei Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Hmm, høres ikke helt betryggende ut. I dag var det minus 15 her. Etter 4-5 forsøk uten hell var batteriet totalt kaputt. Bare å gi opp.
Kristov Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Et triks som funker på min gamle sotmaskin er å la den gløde ferdig og så vente 5s før man prøver å starte. Da starter den alltid lettere enn om man drar til og prøver å starte med en gang glødingen er ferdig. Ikke spør meg om hvorfor det hjelper...
DannyRS Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Her var det minus -24 grader i dag tidlig. Oljebrennern starta som vanlig, men er ikke like mye trøkk i batteriet selvfølgelig, og det høres på starteren.
Waldez Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Monter motorvarmer! Koster ikke mye og dere slipper alt tulle og heft.Ga 3000 ferdig montert (ikke på BMW verksted) Her var det 38,5 i dag E61 til kjærringa gikk igang som om det var mitt på sommeren. Kjøper forresten Diesel gjennom en stor skogsentreptør han har ikke råd til at maskiner står går pga dårlig vinterdiesel.
Tony Bardalen Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 At batteriet er "kaputt" når gradestokken viser 20 blå, ser jeg mer på som normalt en noe annet. De aller fleste biler har blysyrebatteri. Disse batteriene fungerer svært dårlig i kulde. Kjøp et AGM-basert batteri så holder det seg mye bedre i kulde, samt at det tåler utladninger mye bedre en blysyrebatteri. De har gjerne større startstrøm også som innebærer mer "futt" til starteren
mortenbrei Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Jeg har fyrt opp den tralla her i 20 blå på fjellet mange ganger, så det er bare nå at den er vrang. Får satse på at det er plugger/styringsenhet. Waldez: Hva slags varmer var det? Er liksom dårlig med strøm i streeten her i Oslo At alle batterier har det verre i kulda er jo sikkert som banken, men hadde tralla fyrt opp slik den normalt skal, så hadde ikke dette vært noe problem. Jeg har et nytt og kraftig Sønnak, så det burde duge.
Waldez Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Varmeren er nok 220 volt den. Det med batteri er jo klart desto verre greier desto letter er det jo å rive motoren igang. Problemet i 30-40 minus er at selv om du klarer å bryte den igang har den nok ikke godt av det,
Runelo Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Waldez: Hva for en type varmer var det - og hvor fikk du den montert? Blir det litt jalla å ettermontere uorginal varmer på gliset synes dere?
Padi Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Et triks som funker på min gamle sotmaskin er å la den gløde ferdig og så vente 5s før man prøver å starte.Da starter den alltid lettere enn om man drar til og prøver å starte med en gang glødingen er ferdig. Ikke spør meg om hvorfor det hjelper... Jepp dette tror jeg er et godt triks. Jeg har prøvd dette og det var da bilen startet. Jeg hvet ikke om den fortsetter å gløde litt etter at lampa har slukket(ettergløding). Men jeg skal prøve dette imorgen for å se om det hjelper. Ellers har jeg bedt BMW om pris på orginal webastor til bilen. Regner ikke med at det blir noe for prisen er nok ganske stiv hehe, men det hadde vært kult med en webastor som varmer kjølevannet.Da slipper en den iskalde starten på motoren, å det er jo positivt.
Waldez Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Defa er da ikke "jalla" har tilgode å se en BMW varmer.
mortenbrei Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Waldez, er det den DEFAen som man fester på undersiden av bunnpanna - som varmer oljen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå