hippy Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Skrevet Desember 19, 2009 høres betryggende ut gjør ting litt enkelere!
Sjøbuse Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 jeg fikk beskjed at jeg kan skrive ut sider fra ETK som viser at bremser og alt slikttåler motoren. det er dokumentasjon nok siden det er det samme som bmw forhandlere bruker når de sjekker opp deler.
hippy Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Skrevet Desember 20, 2009 ok, mulig dette er et dumt spørsmål, men hva er ETK?
Sjøbuse Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 link til høyre her på siden. nr 4 fra toppen. det er deler og dele nr på alle deler i bilen din.
hippy Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Skrevet Desember 20, 2009 ok, så hva må jeg finne fram her for å dokumentere at bremsene os.v på min bil tåler den nye motoren?
jensemann23 Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 trenger ikke finne frem noenting. Gå rett til et bmw verksted og be dem om å dokumentere det. du har jo ikke bytta annet enn motoren.
Sjøbuse Skrevet Desember 21, 2009 Skrevet Desember 21, 2009 trenger ikke finne frem noenting. Gå rett til et bmw verksted og be dem om å dokumentere det. du har jo ikke bytta annet enn motoren. det er feil. hvertfal det jeg fikk beskjed om av bmw her. bmw norge er ikke inntresert i at biler blir bygget om. så de gir ikke ut dokumentasjon lenger. og bmw butiken her gadd heller ikke det. vet ikke helt hvorfor. men siden bmw norge ikke ville så ville ikke de. jeg fikk beskjed på biltilsynet å gå inn på ETK og printe ut dele nr på bremser, motor, drivverk og karosseri. på både 728 og på 740`n. og få dette sendt i en søknad til biltilsynet. om søknaden ble godkjent så kunne jeg starte ombygging. når bilen da vises så ser de på den godkjente søknaden at karosseriene har samme delenummer. det betyr at karosseriene er identiske og mitt karosseri skal tåle effekten av 740 motor. så ser de på delenummer på bremser og drivverk at det er fra 740`n og tåler effekten av motor som jeg har hentet fra 740. og siden alle delene med nummer da er fra 740 så blir min bil godkjent som 740. jeg spørte på biltilsynet om ETK var godt nok som dokumentasjon. og om jeg kunne printe ut liste fra begge bilene på nett selv. ja siden det er det bmw selv bruker så er det godkjent.
hippy Skrevet Desember 21, 2009 Forfatter Skrevet Desember 21, 2009 høres veldig mye ut som det biltilsynet ba meg ta med og dette. Jeg finner bremser, men kan du fortelle meg hvor i listen jeg finner drivverk og karosseri?
Sjøbuse Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 her er drivaksel på en E36 touring fra juni 1995. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=26&fg=10 bakaksel og deler til drivverk i den. http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... 7459&hg=33 karosseri http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=05
hippy Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Skrevet Desember 22, 2009 takk! da får vi se hvordan det går når jeg prøver å få den godkjent på nyåret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå