hippy Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Jeg har en E36 1995 318 tds 1,8 90 hk der motoren røyk, har nå fått satt inn en 1994 318i 110 hk bensin motor/gir os.v. Jeg har snakket med vegstasjonen som skal se over denne og oppdatere vognkortet, de sa jeg måtte ha med meg dokumentasjon fra bmw som sier at dette byttet fra diesel til bensin var ok. har så snakket med bmw forhandlere og veksted, og de sier som jeg forventet at en slik "dokumentasjon" ikke finnes. Det dette kommer ann på vil jeg tro er om min bil "tåler" denne motoren, ang. vekt/ytelse os.v. derfor spørr jeg om noen her har gjort noe ligende, og hva slags "dokumentasjon"/papirer tok dere med dere til vegstasjonen (hvis noen i det heletatt)? Dette er jo tross alt ikke mye til "tuning", heller snakk om å ha satt inn en motor som yter ca. like mye som den gamle, bare for å få bilen på veien igjen. NB: og ha med reg.nr/chassisnr. os.v på bilen den nye motore kom fra har jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Er det touring kom den i 328.. er det coupe/sedan kom den i M3.. SÅ den tåler nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hippy Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2009 min bil er en touring ja... bensinmotoren (fra sedan) er jo som sagt 1,8 den og, og 110 hk tror jeg, så det er ikke noe fartsmonster akkurat det heller... så skulle tro det gikk bra ja, men vegstasjonene er jo så rett for alt som lukter ombygning, uansett for rimelig det egentlig er... denne dokumentasjonen de ber om finnes jo ikke engang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Det du gjør er å stikke til en BMW bilverksted, si akkurat det du skriver her, og få dem til å skrive et brev der det står "vi bekrefter at bilen er korrekt ombygget bla bla bla , bremser og understell bla bla" Det koster en verkstedtime. Alle BMW-verksteder utfører dette såvidt jeg vet. Jeg gjorde det hos EMMsport i trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Men du har et problem der med at motoren er eldre enn bilen. Det er ikke lov nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vikorena Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Men du har et problem der med at motoren er eldre enn bilen. Det er ikke lov nemlig. Hææææææ!!! Det var ikkje eg klar over Tullete regel i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 må bare kjøre, ingen som tenker over at det er bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Men du har et problem der med at motoren er eldre enn bilen. Det er ikke lov nemlig. Hææææææ!!! Det var ikkje eg klar over Tullete regel i allefall Heia norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Men du har et problem der med at motoren er eldre enn bilen. Det er ikke lov nemlig. Hææææææ!!! Det var ikkje eg klar over Tullete regel i allefall Heia norge sant det får uansett ikke godkjent en gamlere motor enn karroseriet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Vil tro det går fint, er jo iallefall en motor som er levert til den modellen!.... Om trafikkstasjonen er vrange på en slik ombygging da tror jeg virkelig på at de liker å være regelryttere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hippy Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2009 at motoren ikke kan være gamlere enn karoseriet høres jo rart ut, men rarere regler finnes sikkert... men såvidt jeg har forstått så er jo karoseriet samme på 1994 modellen og min 1995 modell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 at motoren ikke kan være gamlere enn karoseriet høres jo rart ut, men rarere regler finnes sikkert...men såvidt jeg har forstått så er jo karoseriet samme på 1994 modellen og min 1995 modell? Ja, karosseriet og alt er likt...! Men er nok særlig ment mot eldre motorer som gjerne har snillere krav til utslipp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hippy Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2009 hmmm... kan jo forsåvidt skjønne det sånn halvveis da,,, men at 1 års forsjell skal stoppe min bil for å bli godkjent er jo helt utrolig, hvis det skulle vise seg å stemme så får jeg prøve å finne en annen kreativ vinkel gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 19, 2009 Share Skrevet Desember 19, 2009 kan væra du har flaks da, at motoren er produsert i desember 94 eller noe, da er det samme motor som de bruker i 95 modellen.. og da skal det gå bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Desember 19, 2009 Share Skrevet Desember 19, 2009 Denne motoren brukes i alle biler fra -93 til -98, så det er ikke noe stress.. Den har forresten 115 Hk, for å være pedantisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå