bmw520 Skrevet Desember 23, 2009 Share Skrevet Desember 23, 2009 Hm, dette var da merkelig, men du har målt direkte ut fra dynamoen uten kabler i mellom? slik at du er sikker på at selve dynamoen er i orden/lader? sjekk også laderegulatoren,men man kan jo være uheldig å få en defekt dynamo selv om den er ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kragz Skrevet Desember 23, 2009 Share Skrevet Desember 23, 2009 da vifte reima på min 523i rauk klarte jeg å trede den nye reima litt feil slik at det ikke blei nok moment på dynamoen, d gjorde at dynamoen fekk for lite omdreininger og ladet kun med 11-12 volt:P hadde samme symtom som deg. skifta batteri og ingen forandring. Lade lampa lyste ikke. De på verkstedet kan kansje ha tredt reimen feil i og med det har sluttet å funke rett etter reimskift? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwFrik Skrevet Desember 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2009 Takk for ALL HJELP! PROBLEMET ER LØYST = ) - Eg reiste sta og fekk meg eit nytt batteri starta bilen, ingen ladding på bil og fortsatt kunn 12v på den store raude leidninga på dynamoen. lot bilen stå å gå til driftstemp og ingen endring.. når bilen var kåmen opp på driftstemp rusa eg den opp på 2000 rpm å då kom kjørelyset og lys i dashbord, høyrte eit lite "klikk" i eit rele då lyse kom på. målte så spenning på dei to leidningane på dynamo og spenning på batteri, då var det full ladde spenning og go GANG = ) - kvelde før snakte eg med ein mekanikar som sa at når man skiftar dynamo må bilen av og til stå å gå i 6-10 min før dynamoen begynder å ladde, grunna nye børster osv.. så bilen går som ei klokke no, å laddar fin =) ps. Det skal vere 12 volt på begge ledningane som går på dynamo (D+ og B+) Så kva som har ført til dette problemet er vel litt uvist, men antageleg har dynamoen takka for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Desember 26, 2009 Share Skrevet Desember 26, 2009 fint at d ordna seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå