bmw520 Skrevet Desember 23, 2009 Skrevet Desember 23, 2009 Hm, dette var da merkelig, men du har målt direkte ut fra dynamoen uten kabler i mellom? slik at du er sikker på at selve dynamoen er i orden/lader? sjekk også laderegulatoren,men man kan jo være uheldig å få en defekt dynamo selv om den er ny
kragz Skrevet Desember 23, 2009 Skrevet Desember 23, 2009 da vifte reima på min 523i rauk klarte jeg å trede den nye reima litt feil slik at det ikke blei nok moment på dynamoen, d gjorde at dynamoen fekk for lite omdreininger og ladet kun med 11-12 volt:P hadde samme symtom som deg. skifta batteri og ingen forandring. Lade lampa lyste ikke. De på verkstedet kan kansje ha tredt reimen feil i og med det har sluttet å funke rett etter reimskift?
BmwFrik Skrevet Desember 25, 2009 Forfatter Skrevet Desember 25, 2009 Takk for ALL HJELP! PROBLEMET ER LØYST = ) - Eg reiste sta og fekk meg eit nytt batteri starta bilen, ingen ladding på bil og fortsatt kunn 12v på den store raude leidninga på dynamoen. lot bilen stå å gå til driftstemp og ingen endring.. når bilen var kåmen opp på driftstemp rusa eg den opp på 2000 rpm å då kom kjørelyset og lys i dashbord, høyrte eit lite "klikk" i eit rele då lyse kom på. målte så spenning på dei to leidningane på dynamo og spenning på batteri, då var det full ladde spenning og go GANG = ) - kvelde før snakte eg med ein mekanikar som sa at når man skiftar dynamo må bilen av og til stå å gå i 6-10 min før dynamoen begynder å ladde, grunna nye børster osv.. så bilen går som ei klokke no, å laddar fin =) ps. Det skal vere 12 volt på begge ledningane som går på dynamo (D+ og B+) Så kva som har ført til dette problemet er vel litt uvist, men antageleg har dynamoen takka for seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå