Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å guuuud! Går det an!!! Det har vært 1000 tråder om dette! Og samtlige fra "nye" medlemmer!

Jeg gidd ikke å prøve å forklare hvorfor det er slik det er, men iløpet av kvelden blir det nok en livlig diskusjon...

Skrevet

Problemet blir jo at f.eks. 3-serien og 5-serien i alle generasjoner opp igjennom tidene har brukt samme motorer på mange modeller.

Skrevet
Og ja...btw.. Om du har en E46 med M52 motor og har problemer med at den ikke starter..

Hvor skal du spørre da?

da har man ett veldig stort problem au, e46 kom ikke med m52, bare m52tu :lol: hehe

Men til trådstarter, søk på forumet så finner du 100 vis av tråder der nye medlemmer skriver akkuratt det samme som deg...

Skrevet
Og ja...btw.. Om du har en E46 med M52 motor og har problemer med at den ikke starter..

Hvor skal du spørre da?

da har man ett veldig stort problem au, e46 kom ikke med m52, bare m52tu :lol: hehe

Men til trådstarter, søk på forumet så finner du 100 vis av tråder der nye medlemmer skriver akkuratt det samme som deg...

Helt ok med en forklaring. Men måten man blir svart på i første innlegg er ikke særlig trivelig.

Selv om flere av seriene har samme motorer, eller andre felles trekk mener jeg dette ville kommet frem fra noen som har peiling når en forumbruker lager et tema med teknisk spørsmål om for eks motor. Mange av de som spør om teknisk vet IKKE hvilke andre biler som har samme motor. da vil de heller ikke automatisk gå inn på andre serier selv om de ligger fremme i samme temagruppe.

Flere andre bilforum har en slik inndeling og jeg synes det fungerer utmerket.

Skrevet

Selv om flere av seriene har samme motorer, eller andre felles trekk mener jeg dette ville kommet frem fra noen som har peiling når en forumbruker lager et tema med teknisk spørsmål om for eks motor. Mange av de som spør om teknisk vet IKKE hvilke andre biler som har samme motor. da vil de heller ikke automatisk gå inn på andre serier selv om de ligger fremme i samme temagruppe.

Skjønner ikek helt hva du vil frem til her, men folk trenger jo ikke å vite om andre serier deler motor og slik når de tikke er delt inn i serier. Er det delt inn i karroserier så begrenser man sjangsen til å få hjelp ganske mye...

Skrevet

Poenget mitt er at når alt ligger ilag vil for eks mitt innlegg komme langt bak i sidene rimelig raskt på en dag med mange innlegg.

Tror folk med for eks E46 ville vært mest inne på E46 og spesielt forumivrige ville vært litt her og litt der. Tror uansett tips ville dukket opp på tvers av karosserier ved linker etc.

Vet at dette fungerer utmerket i andre forum så skjønner ikke hva som skal være så spesielt med bimmers. Det vil selvfølgelig være positive og negative ting med alle løsninger og da jeg er ny har jeg nok ikke alle sider av saken klare.

Skjønner at dette er tatt opp før og da er det nok ingen vits i å komme med forslag:)

Skrevet

Du er nedstemt. Velkommen til forumet :)

Det er noe en venner seg til, de fleste her finner det ganske OK etter litt tilvenning (tror jeg). Personlig synes jeg mange bilproblem er ganske like selv om det er forskjellige modeller det er snakk om, og dermed er det ganske lærerikt å lese om problem på en annen modell enn jeg selv har. BMW teknikk er alltid interessant :)

En annen fordel med dagens system er at alle må inn på samme forumet og du har dermed større muligheter for svar når du legger ut en tråd.

Havner innlegget ditt langt bak skriver du "bump" og innlegget står på topp igjen.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1547

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...