Yngvejos Skrevet Desember 21, 2009 Skrevet Desember 21, 2009 Webastoen på e39en min er helt død. Den gjør ikke startforsøk eller noe. Er det sånn at det ligger ledninger klar for å koble til fjernkontroll? Hvor kan jeg evt finne disse? Det må vel gå an å kortslutte fjernkontroll-ledningene for å tvangsstarte? Hvis det ligger klart stikk for koblingsur, er jeg interessert i å vite hvor jeg kan finne dette. Jeg vet at webastoen har en 6-pins kontakt som forsyner den med strøm og signaler. Hvor komme denne kabelen fra? Jeg er ikke lysten på å skru ut innerskjermen for å kortslutte ledningene. Webastoen min (termotop c) er såvidt jeg vet kun koblet som tilleggsvarmer for øyeblikket. Hva er kriteriene for at en tilleggsvarmer skal starte? Jeg var ute å startet bilen nå. Vanntemp var rett over blåfeltet og det kom ikke eksos ut av webastoen. Jeg prøvde også å nappe ut sikring 47 i 15 sekund.
Frode H. Skrevet Desember 21, 2009 Skrevet Desember 21, 2009 Etter å ha tatt ut sikring 47 i 15s stopper du bilen og slår tenningen helt av i 10 s. Da skal den være nullstillt. Jeg har også trøbbel med min webasto og kommer sikkert til å åpne den for en rengjøring i nærmeste fremtid. http://www.forsastrom.se/upload/Micke/2006-11-09_104612_Thermo_Top_Z_C.pdf
Trond H. Olsen Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 Bare låner denne her litt. Har samme problem selv. Men eg sliter virkelig med å finne sikring nr 47 Den har ikke vært i gang på ca 1år, så det er vel på tide med rengjøring og kanskje ny sirkulasjonspumpe.
Yngvejos Skrevet Desember 29, 2009 Forfatter Skrevet Desember 29, 2009 Bare låner denne her litt.Har samme problem selv. Men eg sliter virkelig med å finne sikring nr 47 Den har ikke vært i gang på ca 1år, så det er vel på tide med rengjøring og kanskje ny sirkulasjonspumpe. Sikring 47 er på høyre side av bagasjerommet bakom dekselet. Bakom dedselet er det filt, og bakom filten er det en rekke med sikringer. Den fremste grønne sikringen er sikring 47.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå