Olelink Skrevet Desember 23, 2009 Share Skrevet Desember 23, 2009 Se der ja, har aldri sett det der før, og det der var ikke der på de 525td'ene jeg har skrudd på tidligere. Men om trådstarters bil har det er det jo null problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet Desember 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2009 Her var det kommet mye lærerik info...takker gutter.. Skal passe på at motor er varm når glødeplugger skal ut ja...hater å borre ut ting og bruke sånn utdrager/grisep*kk..de knekker lett..! Jeg satt på papplate foran hele raddissen og lagde et hull på ca 20x15 cm på midten av plata. Etter at bilen hadde gått 20 minutter på tomgang og etter å ha kjørt bare 10 minutter etter veien så var nåla på tempen rett opp, dvs normal driftstemp. Det fungerte fint de 2 timene jeg kjørte på jobb i ca -20 hele veien. Sånn var den ikke forrige uke..da var tempen ca halvveis oppe mot toppen. Men i langre nedoverbakker og ved lett kjøring faller tempen litt igjen og det tyder vel på dårlig termostat tenker jeg..? Skal ta en titt etter de vacum-klaffene i mårra. God jul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet Desember 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2009 D er klaffer på disse bilene, så papplate er d ingen vits i PS hvor langt har denne bilen/motoren gått? Ja, nå så jeg de klaffene..og bilen har gått 260` Men, de sitter jo bak radiatoren...papplata sitter foran....vil det ikke hjelpe litt på da likevel....?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Desember 24, 2009 Share Skrevet Desember 24, 2009 Joda, det vil jo hjelpe litt ekstra siden spjeldene sikkert åpner før motor er varm, evt om de er tidsstyrte e.l. Men siden du har de spjeldene kan du sikkert fjerne papp plata når tempen ute faller ned til ett lavere nivå Flott at bilen din fikk mer riktig drifts temp iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Desember 24, 2009 Share Skrevet Desember 24, 2009 Hvis jeg ikke tar helt feil så har du sånne klaffer som styres med vakum. Dvs. at de ikke åpnes før motoren er varm, så vet ikke hvor mye en papplate vil funke. Men det er jo lett å prøve... Vet ikke hvilke klaffer du snakker om men de jeg snakker om er gummi klaffer på siden av radiator dekslet i motor rommet. På motorsiden av radiatoren. Men om din bil har disse vet jeg ikke men mener å huske at dama's første bil (e34 525tdsa) hadde det. Fattern's e32 750il har det ihvertfall. D er klaffer på disse bilene, så papplate er d ingen vits i PS hvor langt har denne bilen/motoren gått? Tenker du på de samme klaffene som meg, de i gummi på siden av motor vifta? tenkte på klaffene som sitter i bakkant på radiatoren jeg, dem gjør at motoren kommer fortere opp i temp, men d skjønner jo alle hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Desember 24, 2009 Share Skrevet Desember 24, 2009 D er klaffer på disse bilene, så papplate er d ingen vits i PS hvor langt har denne bilen/motoren gått? Ja, nå så jeg de klaffene..og bilen har gått 260` Men, de sitter jo bak radiatoren...papplata sitter foran....vil det ikke hjelpe litt på da likevel....?? joda d kan sikkert hjelpe, ikke testa jeg, for d funker helt prikkfritt hos meg, men med tanke på om de er framfor eller bak, så kan vel ikke d spille så stor rolle, da d er luftgjennomstrømmningen som reduseres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Desember 28, 2009 Share Skrevet Desember 28, 2009 D er klaffer på disse bilene, så papplate er d ingen vits i PS hvor langt har denne bilen/motoren gått? Ja, nå så jeg de klaffene..og bilen har gått 260` Men, de sitter jo bak radiatoren...papplata sitter foran....vil det ikke hjelpe litt på da likevel....?? joda d kan sikkert hjelpe, ikke testa jeg, for d funker helt prikkfritt hos meg, men med tanke på om de er framfor eller bak, så kan vel ikke d spille så stor rolle, da d er luftgjennomstrømmningen som reduseres Men hvis det er de samme klaffene vi snakker om, de i gummi, så vill jo disse åpne seg når hastigheten på bilen blir større, og det er dette vi vill unngå da bilen kjøles unødvendig mye i den harde kulda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Desember 28, 2009 Share Skrevet Desember 28, 2009 hm, tja si d, men på min så holder tempen seg konstant uansett hvor kaldt d er ute, så jeg trodde dem åpna/lukka seg etter tempraturen ute. men d er nå bare å sette ei papplate framfor d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå