Robin L Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 hei. jeg har problemer med pass.døren framme på e38en. det begynnte med at bensinlokket frøs igjen, så jeg skulle åpne pass.døren for å hente nøkkelen som sto i tenningen for å kjøre låsen ett par ganger for å få opp tanklokket. så da jeg skulle lukke pass.døra igjen, så ville den ikke igjen. så lot jeg bilen stå på tomgang ei stund bare, og da ordnet det seg etter en stund. MEN så for ett par dager siden tenkte jeg skulle smøre låsene så det ikke skulle fryse igjen. jeg brukte ei "verktøy på boks" sprayflaske jeg fant i garasjen. (mulig det var et dumt valg å ta denne?) og nå vil ikke døra opp igjen. bilen sto med vifteovn på i ett par timer i sta, men ingen endring. vil nødig rassere dørpanelet for å få opp dette altså. noen tips? stygg følelse av at noe har gått til helvette inni der nø : /
aottesen Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 HELT sikkert det samme som på E34`en min. Låsekassen på passasjer-døren som har frosset. Du kan forsøke å holde en plastpose med GLOHETT vann inntil døren til du får tint opp alt metallet rundt, eller evt. sette den inn et sted over natten, for å se om det hjelper.. Værre med bakdøren min, den har nemlig gått i vranglås, så den kommer ingen vei før jeg får av panelet
Robin L Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Skrevet Desember 22, 2009 ok. det høres jo bra ut. vil glovarmt vann skade lakken tro? var dritredd for at den hadde gått i vranglås. må vell rassere dørpanelet for å komme seg inni døra. sikkert ikke det letteste å finne beige dørpanel som ikke er mer falmet osv.... hvilken olje bør jeg ha på her?
aottesen Skrevet Desember 23, 2009 Skrevet Desember 23, 2009 Tja, det blir aldri varmt nok til at plastposen smelter, så frykter ikke lakken blir stort varmere enn på en solfyllt dag i varmere strøk. Bruk vanlig låsolje, slik du finner på Esso/Shell/etc. (den er ganske feit og fryser ikke) litt sikker på om det har innvirkning på låsekassen, men det vet gjerne noen andre? Det virka i allefall både på passasjerdør og bensinlåsen en gang for noen år siden.
Robin L Skrevet Desember 25, 2009 Forfatter Skrevet Desember 25, 2009 noen som vet hvordan mekkanismen for åpninga av døra virker? er det felles for inne og ute håndtak? er det slik at hvis f.eks den ute klikker så kan man åpne innenifra fordi eller? lurer i tilfelle jeg ikke får det til med varme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå