325demon Skrevet Desember 25, 2009 Share Skrevet Desember 25, 2009 Er denne bilen for ny eller er det noen som har putta 230hk 3 liter, i 320 150hk versonen av e46? Ser det ligger 3 liter motor girkasse og mellom aksel på finn, dette er plugg and play eller? Mye forskjell på bremser understell osv? Har bygd om e30 før og det var 0 problem, men vet ikke hvordan det er med nyere biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 25, 2009 Share Skrevet Desember 25, 2009 det er større bremser foran og bak, nå husker jeg ikke om det er større dempere også og andre fjærer, har akkurat sjekket opp dette ang ombygging av min bil også ser du så er det noen stabstag rundtom som er forskjellige... det er litt serru. men siden du har 6er fra før så ere lettere å bygge til større 6er motor enn f.eks som meg fra 4er til 6er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Desember 25, 2009 Share Skrevet Desember 25, 2009 Er denne bilen for ny eller er det noen som har putta 230hk 3 liter, i 320 150hk versonen av e46?Ser det ligger 3 liter motor girkasse og mellom aksel på finn, dette er plugg and play eller? Mye forskjell på bremser understell osv? Har bygd om e30 før og det var 0 problem, men vet ikke hvordan det er med nyere biler. 320Ci: -286mm bremser foran -276mm bremser bak -Mindre stab under bilen -Mindre hjullager -Lille diffen med 3.45 i utveksling -Lille girkassen med 228mm clutch 330Ci: -330mm bremser foran -325/330mm bremser bak -Større stab under bilen -Større hjullager -Større diff m/større utrbingere -Større girkasse med 240mm clutch Er en god del mer og, men husk også å sjekke traversfestene dine. De E46 som er levert med mindre motorer er ikke plaget så mye av "subframe disaster" grunnet lite motor. Men om du bygger om så sjekk for all del dem, de større motorene har vel fått traversen tatt på garanti på et tidligere stadie. Det som er litt typisk er også at demperene bak pleier å ryke på E46. Anbefaler å bare bytte til skikkelig dempere. Fra bilstein eller no, ta et senkesett som er godkjent for la oss si: 125kw-180kw. Så har du nok dokumenter på at det senkesettet er også for en 330Ci. OSV OSV... Og du har 150hk versjonen, altså M52TUB25, dobbel vanos men vaierspjeld. 330i/Ci har elektronisk gasspjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 25, 2009 Share Skrevet Desember 25, 2009 M52TUB25 er vel 170 hk og elektronisk spjeld vel? Selv 320 M52TUB20 har elektronisk spjeld. BTW, gå for orginale bmw dempere, lettere med godkjenning .. trust me. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Desember 25, 2009 Share Skrevet Desember 25, 2009 M52TUB25 er vel 170 hk og elektronisk spjeld vel?Selv 320 M52TUB20 har elektronisk spjeld. Nei, M52TUB20 har vaierspjeld. Med 150hk. M54B22 har elektrisk spjeld med 170hk. Edit: M52TUB25 har 170hk, med vaier. Men i denne tråden spurte trådstarter vel om M52TUB20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 25, 2009 Share Skrevet Desember 25, 2009 hmm, forklar meg hvorfor jeg da ikke ser noen vaier som går til spjeld huset på kompisen min sin M52TUB20?? EDIT: men du skrev forresten TUB25, og den har fortsatt 170 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Desember 25, 2009 Share Skrevet Desember 25, 2009 hmm, forklar meg hvorfor jeg da ikke ser noen vaier som går til spjeld huset på kompisen min sin M52TUB20?? Sjekk gasspjeldet, se på høyre side. Så vil du finne vaieren, den er ganske skjult. Hvis du ikke finner den så sjekk på realoem.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 25, 2009 Share Skrevet Desember 25, 2009 S.Arnesen hevder også det er elektronisk.. S.Arnesen General m52tü har elektronisk gasspjeld jo... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1 ... 05acf5ca00 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Desember 25, 2009 Share Skrevet Desember 25, 2009 S.Arnesen hevder også det er elektronisk.. S.Arnesen General m52tü har elektronisk gasspjeld jo... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1 ... 05acf5ca00 Da skal jeg ta og vise han vaieren hans personlig. Er på undersiden av gasspjeldet, på litt høyre side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 25, 2009 Share Skrevet Desember 25, 2009 anywaaaaay, så er det bare å¨bruke vaierspjeldet da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 25, 2009 Share Skrevet Desember 25, 2009 S.Arnesen hevder også det er elektronisk.. S.Arnesen General m52tü har elektronisk gasspjeld jo... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1 ... 05acf5ca00 Da skal jeg ta og vise han vaieren hans personlig. Er på undersiden av gasspjeldet, på litt høyre side. Det må du gjerne gjøre da, for vi fant ingen wire der når vi hadde av innsuget.. Det er derfor man bare kan bytte ratt for å få cruisecontroll på de motorene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 25, 2009 Share Skrevet Desember 25, 2009 Thx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Desember 26, 2009 Share Skrevet Desember 26, 2009 S.Arnesen hevder også det er elektronisk.. S.Arnesen General m52tü har elektronisk gasspjeld jo... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1 ... 05acf5ca00 Da skal jeg ta og vise han vaieren hans personlig. Er på undersiden av gasspjeldet, på litt høyre side. Det må du gjerne gjøre da, for vi fant ingen wire der når vi hadde av innsuget.. Det er derfor man bare kan bytte ratt for å få cruisecontroll på de motorene... Veldig rart, for jeg fant den lett på min gamle bil.. M52TUB28.. Og din Stian er forøvrig samme.. Her har jeg utdrag fra realoem.com Du kan jo sjekke på gasspedalen din, se på baksiden der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Desember 26, 2009 Share Skrevet Desember 26, 2009 tror dere skal kryssjekke årsmodeler her siden det er endringer på motorer men samme motornavn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå