Gå til innhold

330 vs 320ci


325demon
 Share

Anbefalte innlegg

Er denne bilen for ny eller er det noen som har putta 230hk 3 liter, i 320 150hk versonen av e46?

Ser det ligger 3 liter motor girkasse og mellom aksel på finn, dette er plugg and play eller?

Mye forskjell på bremser understell osv?

Har bygd om e30 før og det var 0 problem, men vet ikke hvordan det er med nyere biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er større bremser foran og bak, nå husker jeg ikke om det er større dempere også og andre fjærer, har akkurat sjekket opp dette ang ombygging av min bil også ser du :)

så er det noen stabstag rundtom som er forskjellige... det er litt serru. men siden du har 6er fra før så ere lettere å bygge til større 6er motor enn f.eks som meg fra 4er til 6er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne bilen for ny eller er det noen som har putta 230hk 3 liter, i 320 150hk versonen av e46?

Ser det ligger 3 liter motor girkasse og mellom aksel på finn, dette er plugg and play eller?

Mye forskjell på bremser understell osv?

Har bygd om e30 før og det var 0 problem, men vet ikke hvordan det er med nyere biler.

320Ci:

-286mm bremser foran

-276mm bremser bak

-Mindre stab under bilen

-Mindre hjullager

-Lille diffen med 3.45 i utveksling

-Lille girkassen med 228mm clutch

330Ci:

-330mm bremser foran

-325/330mm bremser bak

-Større stab under bilen

-Større hjullager

-Større diff m/større utrbingere

-Større girkasse med 240mm clutch

Er en god del mer og, men husk også å sjekke traversfestene dine. De E46 som er levert med mindre motorer er ikke plaget så mye av "subframe disaster" grunnet lite motor. Men om du bygger om så sjekk for all del dem, de større motorene har vel fått traversen tatt på garanti på et tidligere stadie.

Det som er litt typisk er også at demperene bak pleier å ryke på E46. Anbefaler å bare bytte til skikkelig dempere. Fra bilstein eller no, ta et senkesett som er godkjent for la oss si: 125kw-180kw. Så har du nok dokumenter på at det senkesettet er også for en 330Ci. OSV OSV...

Og du har 150hk versjonen, altså M52TUB25, dobbel vanos men vaierspjeld. 330i/Ci har elektronisk gasspjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M52TUB25 er vel 170 hk og elektronisk spjeld vel?

Selv 320 M52TUB20 har elektronisk spjeld.

Nei, M52TUB20 har vaierspjeld. Med 150hk.

M54B22 har elektrisk spjeld med 170hk.

Edit: M52TUB25 har 170hk, med vaier.

Men i denne tråden spurte trådstarter vel om M52TUB20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S.Arnesen hevder også det er elektronisk..

S.Arnesen

General

m52tü har elektronisk gasspjeld jo...

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1 ... 05acf5ca00

Da skal jeg ta og vise han vaieren hans personlig. :) Er på undersiden av gasspjeldet, på litt høyre side. :)

Det må du gjerne gjøre da, for vi fant ingen wire der når vi hadde av innsuget.. Det er derfor man bare kan bytte ratt for å få cruisecontroll på de motorene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S.Arnesen hevder også det er elektronisk..

S.Arnesen

General

m52tü har elektronisk gasspjeld jo...

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1 ... 05acf5ca00

Da skal jeg ta og vise han vaieren hans personlig. :) Er på undersiden av gasspjeldet, på litt høyre side. :)

Det må du gjerne gjøre da, for vi fant ingen wire der når vi hadde av innsuget.. Det er derfor man bare kan bytte ratt for å få cruisecontroll på de motorene...

Veldig rart, for jeg fant den lett på min gamle bil.. M52TUB28..

Og din Stian er forøvrig samme.. Her har jeg utdrag fra realoem.com

3zm1qw4ivyn2y7a1qh7i_thumb.png

Du kan jo sjekke på gasspedalen din, se på baksiden der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...