Gå til innhold

ABS og Antispinn kobler seg ut under kjøring

Anbefalte innlegg

Skrevet
Var på verksted i går,og fekk bekrefta at det var høgre abs sensor som var gåen.

Utruli at den sånn liten ting kann slå ut på så mye

Hvor mye kosta det å få det bekreftet?

Har nesten på følelsen av at det er biligere å bare kjøpe alle 4 sensorene og bytte de selv enn å gå på verksted for å finne ut hvilken jeg faktisk må bytte :P

Skrevet
Var på verksted i går,og fekk bekrefta at det var høgre abs sensor som var gåen.

Utruli at den sånn liten ting kann slå ut på så mye

Hvor mye kosta det å få det bekreftet?

Har nesten på følelsen av at det er biligere å bare kjøpe alle 4 sensorene og bytte de selv enn å gå på verksted for å finne ut hvilken jeg faktisk må bytte :P

Koster deg 4000-5000 å skifte alle,den sensoren eg bestillte koster 1100 pr stk.

Koster ikke 3-4000 å sjekke :lol:

200-500 koster det vell å sjekke.Har en nabo som sjekket min

Skrevet

Mange som får dette problemet med snø/is som blir i veien for abs føleren(e). Da vil abs og antispinn koble seg ut.

Speiselt hvis man har vært ute å sladdet :)

Før dere begynner å bytte ting prøv å tin bilen eller spyl av hjulene med varmt vann.

• 3 weeks later...
Skrevet
Mange som får dette problemet med snø/is som blir i veien for abs føleren(e). Da vil abs og antispinn koble seg ut.

Før dere begynner å bytte ting prøv å tin bilen eller spyl av hjulene med varmt vann.

Men.. her må det jo ligge noe rart i kortene..

Abs føleren "ser" ikke ned i hakkene/hullene (avhengig av bil) men den leser om det er metall eller ikke.. ergo.. om det er snø eller is imellom her har det absolutt ingen ting å si...

Skrevet

Men.. her må det jo ligge noe rart i kortene..

Abs føleren "ser" ikke ned i hakkene/hullene (avhengig av bil) men den leser om det er metall eller ikke.. ergo.. om det er snø eller is imellom her har det absolutt ingen ting å si...

Det er møkk og drit du drar med deg fra underlaget, eller skitten snø som gjør at abs ringen blir "dårlig". Neste gang dere har ute en abs sensor, rengjør ringen, med f.eks en tøybit og se hvor mye drit som blir med ut.

Skrevet

at den blir dårlig.. korrodert, rusten og denslags er en ting. Men hvis det antydes at abs ringen ikke tåler vann og snø så er det på tide å sjekke hvor utsatt den faktisk sitter på mange biler. Pleier å rengjøre de selv, men mest for å se at alle tenner er hele. Bare svada at snø og skitt i ringen har noe å si. Ohms lov som gjelder der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...