Gå til innhold

HJELP! E91 med Dension som gikk VELDIG galt

Share

Anbefalte innlegg

første post på dette forumet.

Kjøpte for en tid siden en 2005 E91 320D (2006mod) med Navigation business. Siden jeg har Iphone ønsket jeg meg integrasjon med Ipod og Bluetooth-telefon. Etter mye søk fant jeg ut at en Dension Gateway 500 med Bluetooth add-on skulle gjøre suses. Boksene ble kjøpt inn og time bestilt for montering hos et monteringsfirma. Montering tok 1,5 timer og gikk smertefritt. For å få dette til å snakke med on-board computeren, måtte denne programmeres opp. Jeg forstod det dithen at visse "porter" måtte åpnes slik at den ser etter Telefon og Ipod. Jeg ble anbefalt et verksted som hadde jobbet med Densionprodukter tidligere av flere forretninger, og tok turen dit. De fortalte meg at det kom til å ta en hel dag pga oppgraderinger av systemet, og at jeg måtte betale for 2-3 timer. alt ettersom hvor mye som måtte gjøres.

Jeg må bemerke at på dette tidspunkt fungerer alt som vanlig i bilen. navigasjon osv, men naturligvis ikke telefon og ipod.

Etter en dag hos verkstedet ringer de meg og sier at dette gikk skikkelig dårlig. Under oppdatering har noe feilet med det resultat at navi-enheten har fått slettet all firmware.

Reultatet er at navi, radio og egentlig alt annet forbundet med Idrive virker ikke, Anti-spinn virker ikke, Airbag varsel lyser på displayet samt en del andre feilmeldinger. Verkstedet forteller meg at de har en plan som innebærer å kryssbytte en annen Business DVD-spiller og oppdatere da, i håp om at man på den måten kan "lure" bilen til å tro at alt er ok, og at man på den måten skal få alt opp og stå. Jeg får beskjed om å vente til en lignende bil kommer inn, slik at de kan teste dette. Dette var i August.

Jeg har purret de et par ganger, og de er alltid imøtekommende og høflige, men ingenting skjer. De forteller meg at et nytt system koster meg rundt 20 000. noe jeg naturligvis ikke vil ha.

Hva burde jeg gjøre? Noen som har opplevd noe lignende?

Er det noen som er, eller kjenner noen som er ekspert på BMW navi? Da kan man jo i allefall prøve å komme til bunns i problemet slik at man vet hva man kan gjøre. Jeg har sett et par CIC navi til salgs på Ebay komplette for rundt 6000, men det forder jo at de faktisk funker med min bil og at ikke problemet ligger et annet sted.

Begynner å bli rimelig desperat. Å ikke ha radio og navi er en ting, men å ikke ha antispinn på dette føret er ikke spesielt gøyalt.

Takker for alle svar.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig ikke betalt noe som helst. Men jeg er usikker på hvor taktisk lurt det er å presse de hardt. Bilen er i "ustand" slik det er nå, og skal jeg ha noe som helst håp om å få dette fikset, slik jeg ser det, må verkstedet gjøre det for meg. Om jeg må kjøpe et nytt navi-system til 6000 er det ok. Jeg kan nok alltids kjøpslå at de installerer dette for meg vederlagsfritt og så kan jeg selge de andre Dension-tingene, slik at økonomisk havner jeg på det samme som budsjettert.

Catchet er at jeg MÅ vite om dette vil funke, for gjør det ikke det er jeg fu**ed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du ikke finne deg i !

Har sett flere varianter av dette her inne, og det virker som at slike firma tror de ikke har noe annsvar når de holder på. At de bare kan prøve og feile uten konsekvenser :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...