Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo:) har en e30 88mod uten servo! det sitter m50 motor i den!

lurer på hvordan forstilling/styresnekke som er lettest å modde til?

hva må gjøres?

evt 5bolt på hele bilen

fint med noen tips:) har søkt litt! men leser så mye forskjellig!

Skrevet

tor du kan bruke vanelig e30, eller e36 og z3 (?) servo. vis du skal ha 5-bolt må du nok skaffe e30 M3, e36 3.2 M3 fjærbein framme.. bak kan du bruke e30 M3 nav..

Skrevet

takk:) blir nok å beholde 4bolt i 1omgang! men servo er ett must!

kan jeg skaffe komplett servo fra hvilke som helst e36?

hører folk prater om at den må skimses? kan noen forklare?:)

Skrevet

Bruk en servotannstang fra e36, den har færre runder lock-to-lock enn e30 servotannstang.

Denne er litt tynnere enn festene i traversen, så du må bygge opp med skiver/muttre mellom tannstang og travers for å feste den.

Utenom det trenger du rattakselledd fra e30 med servo, servopumpe til m50 motor, reservoar fra e28, e34 eller e30 og slanger fra e30.

Slanger, rattakselledd og brakett for å feste tanken på støtdempertårnet er greiest å kjøpe nytt, resten får du tak i hos høggeren.

Du kan bruke endeleddene som du har på bilen fra før, eller leddene fra e36.

Skrevet

tusen takk:) var til stor hjelp:)

kan vel kanskje dreie noen hylser i stede for masse skiver?

er det for å bygge opp tannstag?

mens jeg spør, hvilke bremsekraftforsterker er mest anbefalt på e30? den skal ta minst mulig plass og være mest mulig bolt on! hørt golf 1 & 2 men at den da blir hard? hva med nyere e36? når går skille på mod?

Skrevet

ja sant:) får man ikke noen type AN koblinger og stålomspunnende slanger man kan bruke i stede for org til servo? hadde tatt seg bra ut i motorrom med en alutank og AN koblinger til servo! men blir vel for mye trykk?:/

Skrevet
ja sant:) får man ikke noen type AN koblinger og stålomspunnende slanger man kan bruke i stede for org til servo? hadde tatt seg bra ut i motorrom med en alutank og AN koblinger til servo! men blir vel for mye trykk?:/

det kan nok ordnes til, det koster jo en god del bare,

di orginale preste hylsene er jo ikke akkurat noe heavy duty greier så bare sjekk opp med leverandør før du handler at delene du får tåler det dem skal :wink:

Skrevet

ja så dem var veeeldig dyre orginalt også! men må jo ha noe solide saker på trykk slangene! mens på tur og retur kan man jo kjøre noe finere saker:)

Skrevet
ja så dem var veeeldig dyre orginalt også! men må jo ha noe solide saker på trykk slangene! mens på tur og retur kan man jo kjøre noe finere saker:)

skal til med noe av det samme selv snart med ny m3 tannstang (må bygge om kjølerørene for å ikke krasje med div kjølere) har bygd om det orginale en gang før også og tror vi endte opp med egen tilpassede press hylser i rustfritt.

er rimelig overbevist om at skikelige AN holder over hele linja, hør med fittingsofnorway eller hva di heter.

Skrevet

ja det kan jeg tenke meg blir litt styr! synd det ikke er kortstyring til e30! sånn det er til volvo osv

OT

jupp:) kjøpte den da vettu:) var org mtech osv osv så:)

tror orange k-sport coilovers sammen med bremser blir rått til den fargen:)

bestilte akk fuelcell og masse an koblinger og slanger fra summit! så da ble jeg litt hekta på å kjøre det overalt! for å få det ryddig og pent!

Skrevet
ja det kan jeg tenke meg blir litt styr! synd det ikke er kortstyring til e30! sånn det er til volvo osv

OT

jupp:) kjøpte den da vettu:) var org mtech osv osv så:)

tror orange k-sport coilovers sammen med bremser blir rått til den fargen:)

bestilte akk fuelcell og masse an koblinger og slanger fra summit! så da ble jeg litt hekta på å kjøre det overalt! for å få det ryddig og pent!

jo du får kortere styring, om du ser på di siste sidene i prosjekttråden min bla diskuterte vi det litt tror jeg. jeg går fra nesten 4 runder til litt over 2.5 runder med ny e36 m3 tannstang.

volvo du.....

fuelcell; er det tuv papir på noen av dem? vurderer sterkt det, men skal inn til Statens v og da må alt være på stell på papirfronten

norske skilter på den?

Skrevet

ja skal inn å se:) oi det var mye forskjell også det da!

send meg link til den ppf tråden da?

ikke skilter enda! betale avgift mangler, men venter med det, blir først prøveskilt og litt banekjøring!

Skrevet
ja skal inn å se:) oi det var mye forskjell også det da!

send meg link til den ppf tråden da?

ikke skilter enda! betale avgift mangler, men venter med det, blir først prøveskilt og litt banekjøring!

der er det bilde av foringene du behøver for å ha e36 eller z3 tannstang også,

husker ikke hvilken, men lurer på om eier starta en tråd der han skrev at ilen var solgt til en nordmann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...