Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det her er utrolig billig. Hadde jeg ikke hatt 2 like motorer som skal inn i E34 biler, så hadde jeg kjøpt den.

Denne motoren passer også i E28 og E24 uten for mye arbeid. Og det elektriske er det alltid noen som kan hjelpe med. Siden de bilene ble levert som M5 og M6 originalt med 286 hk, er det stor sjanse for å få dette godkjent i en E24 og E28 eller E23. Bruk brermser fra E34 M5 eller 540. Og E30 er det flere som

bruker V8 av hardcore fansen i Tyskland. Og motoren veier mindre enn en M5 motor. Ca 25 kg.

Det er faktisk girkassen og ikke minst svinghjulet som er vanskeligst å få tak i. Tunerfolkene jeg har kontakt med er endelig i sluttfasen av å lage lettvekts enmassesvinghjul til V8 inkl M5. Spesielt velegnet i 3 seriene. Da blir det enda mer aktuelt med 4 liters V8.

Jeg sysler med tanken om ombygg i en E36 med M3 understell, men det er mye mer jobb enn i de andre bilene. Og da med 5 trinns kasse. Den har omtrent samme innmaten som en M3 kasse, og tåler normalt V8en uten problemer.

Så jeg har faktisk 2 stk 4 litere og en 4.4l + 3 5 trinns girkasser med svinghjul. Dette er den motoren jeg mener en får mest kraft for pengene for av alle BMW motorene for tiden.

Håper at min anbefaling kan hjelpe på salget og at kjøperne ser potensialet i denne kjempemotoren.

Eirik.

• 1 month later...
Skrevet
Det her er utrolig billig. Hadde jeg ikke hatt 2 like motorer som skal inn i 34 biler, så hadde jeg kjøpt den.

Denne motoren passer også i E28 og E24 uten for mye arbeid. Og det elektriske er det alltid noen som kan hjelpe med. Siden de bilene ble levert som M5 og M6 originalt med 286 hk, er det stor sjanse for å få dette godkjent i en E24 og E28 eller E23. Bruk brermser fra E34 M5 eller 540. Og E30 er det flere som

bruker V8 av hardcore fansen i Tyskland. Og motoren veier mindre enn en M5 motor. Ca 25 kg.

Det er faktisk girkassen og ikke minst svinghjulet som er vanskeligst å få tak i. Tunerfolkene jeg har kontakt med er endelig i sluttfasen av å lage lettvekts enmassesvinghjul til V8 inkl M5. Spesielt velegnet i 3 seriene. Da blir det enda mer aktuelt med 4 liters V8.

Jo tusen takk du.. alt hjelper og bedere reklame enn dette er vel vanskelig og få.. :applause:

Jeg sysler med tanken om ombygg i en E36 med M3 understell, men det er mye mer jobb en i de andre bilene. Og da med 5 trinns kasse. Den har omtrent samme innmaten som en M3 kasse, og tåler normalt V8en uten problemer.

Så jeg har faktisk 2 stk 4 litere og en 4.4l + 3 5 trinns girkasser med svinghjul. Dette er den motoren jeg mener en får mest kraft for pengene for av alle BMW motorene for tiden.

Håper at min anbefaling kan hjelpe på salget og at kjøperne ser potensialet i denne kjempemotoren.

Eirik.

• 1 month later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...