Padi Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Trenger ikke å være verre enn at batteriet er dårlig. Prøv med starthjelp fra noen andre å se om problemet forsvinner da. Siden det er en 2003 mod betyr det at batteriet er snart 7 år, noe som betyr at betteriet er nær sin livssyklus. Så du mener at det kan være så enkelt som at f.eks et nytt batteri gir 700 A i start hjelp mens et f.eks 7 år gammelt batteri gir mye mye mindre. Det forklarer jo alt når det gjelder gløding også , eller er jeg på viddene her. hvis et batteri ikke klarer å gi nok strøm til glødingen vil ikke pluggene klare og få opp varmen ??????
jan magnus Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 jeg utelukker batteriet helt for det er stort og der er det nok av strøm . og tapper seg ikke uansett om det er kaldt.
Padi Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 jeg utelukker batteriet helt for det er stort og der er det nok av strøm . og tapper seg ikke uansett om det er kaldt. Da har jeg skiftet plugger. Jeg trodde ikke jeg skulle få start på bilen til morran med -11 men jaggu meg kom den med litt hopp og sprett. Men etter en diagnose hos BMW viste det seg at 3 av 4 glødeplugger var defekt. Nå er de skiftet så får vi se imorgen tidlig hvordan det går. Jeg fikk de til å ta en belastningstest på batteriet og det var ok. Ellers kunne de ikke finne noe feilmeldinger verken på rele eller styrehjernen til gløding. Så nå håper jeg at ting er på stell. Har også fiksa meg ei flaske med Alron. Så nå har jeg hatt på en liten skvett oppi tanken. Så hvis ting ikke virker nå hvet ikke jeg hehe Glenn.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Et 7 år gammel batteri kan funke helt fint om sommeren, men når det begynner å bli kaldt mister batteriet mye av sin effekt. Hvor lenge en kan stå har alt med temperatur å gjøre. Kapasiteten (Ah) på ett batteri er oppgitt ved +25C. Denne kapasiteten reduserer gradvis med årene og halveres ved -20 C.
Padi Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Et 7 år gammel batteri kan funke helt fint om sommeren, men når det begynner å bli kaldt mister batteriet mye av sin effekt.Hvor lenge en kan stå har alt med temperatur å gjøre. Kapasiteten (Ah) på ett batteri er oppgitt ved +25C. Denne kapasiteten reduserer gradvis med årene og halveres ved -20 C. Jepp stemmer det. ved -20 er det faktisk bare 40% effekt igjen. Leste det på Sønnak sine sider. Men da må mitt batteri være skiftet før jeg fikk bilen. For BMW kjørte en test på batteriet og det var i "kjempe" stand det. Men uansett et nytt batteri hadde ikke skadet. Men nå har jeg fått fikset noe på bilen, så får vi se. er ikke det nok blir det et nytt batteri.
jan magnus Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 da har jeg prøvd å måle strøm (Amper) på pluggledningene.. og det gav ikke utslag i det heletatt.. det tyder på defekt gløderele. kan jeg være så heldig at kan ha røket en sikkring et sted ?
Hoem Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Du kan være så heldig ja, er ikke første gangen jeg har opplevd at en sikring til glødingen har gått og det har vært grunnen til hvorfor vi har fått inn en vrakbil.
hanskr Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 er ikke heilt med her :S har dere plugger/ pluggledninger på ein disel ?
jan magnus Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 Du kan være så heldig ja, er ikke første gangen jeg har opplevd at en sikring til glødingen har gått og det har vært grunnen til hvorfor vi har fått inn en vrakbil. da er det bare å finne den da. hvor sitter sikkringsboksen? under rattet?
PIIIPower Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 er ikke heilt med her :S har dere plugger/ pluggledninger på ein disel ? Jepp, Glødeplugger. Diesel selvantenner ved høy nok temperatur/trykk, men trenger litt oppstartshjelp. De fleste nye biler gløder når du åpner førerdøra og er klar til å fyre når du setter inn nøkkelen. Fra ca -5 og neddover kan det hende at man må gløde mer og da vises en lampe til pluggen er varm nok.
hanskr Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 er ikke heilt med her :S har dere plugger/ pluggledninger på ein disel ? Jepp, Glødeplugger. Diesel selvantenner ved høy nok temperatur/trykk, men trenger litt oppstartshjelp. De fleste nye biler gløder når du åpner førerdøra og er klar til å fyre når du setter inn nøkkelen. Fra ca -5 og neddover kan det hende at man må gløde mer og da vises en lampe til pluggen er varm nok. åja, då er eg med. begynte å lure "plugger " på ein diesel takk takk
jan magnus Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Sikringsboksen er i hanskerommet.... sikkringen jeg leter etter skal være ca 100A men den sitter visst ikke i hanskerommet.. og bmw har ikke oppe i morra så der får jeg ikke hjelp. søkte videre på feilkodene jeg har og fant de på et polsk forum eller noe sånt men det eneste som gikk an å forstå der var denne linja. teksten var heller ikke komplett som dere ser, men dette ser ut som at glødereleet ikke sender ut spenning. 4212 Glow plug cylinder 2 Open Circuit Fault currenty not pressent fault would n
BMW 2002 Fredrik Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 På min bil er det hvertfall en stor sikring på ca 50 A i sikringsboksen. Men jeg har ikke undersøkt hva den er til...
jan magnus Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Skrevet Januar 9, 2010 På min bil er det hvertfall en stor sikring på ca 50 A i sikringsboksen. Men jeg har ikke undersøkt hva den er til... http://www.bmwe36blog.com/images/photos ... out-02.jpg her kan du se hva den er til, men jeg fant ikke noe som hadde med gløding å gjøre i den boksen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå