Gå til innhold

Min Z4 2.5i fra standard til AC Schnitzer utgave

Lazyman
 Share

Anbefalte innlegg

Som sikkert mange andre her inn på "bimmers" er det sikkert flere som går rundt med en liten ombyggingsidé i hode sitt på sine BMW´er.

Det har jeg også hatt, så da har jeg bestemt, at før denne "kjærra" kommer på veien til våren . (for den står innendørs hele vinteren) skal den bygges om til AC Schnitzer utgave.

Det kan jo bli et morsomt prosjekt å holde med på. Jeg skal da prøve å legge ut info her etter hvert som prosjektet går fremmover.

Litt teknisk info om bilen, og de tekniske modifikasjonene som allerede er blitt gjort.

Bilen er en 2007 model i utgaven 2.5i med M-undestell, facelift og multifunskjonsratt, sorte sportseter, og mye ekstra utstyr som ikke nevnes akkurat nå.

Motroren er fintunet med ny software for 98-99 okt. og fått ytteligere ca. 18 hester, i tillegg er det satt på AC Schnitzer eksosanlegg og sport KN filter, og med NGK Iridiums plugger.

Motoren yter ca. 200HK

Alt AC Schnitzer utstyret skal bestilles gjennom GS bildeler, hvis ikke noen kommer med et bedre sted å handle.

Så da gjenstår det bare å begynne på oppgaven etter at alle rakettene har sluttet å eksplodere !

I mellomtiden ønskes alle et Godt Nytt År

r968d7k5aor8au0krlbr.jpg

6yvwiugoq3n3t2pnnfsf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

KISS !! Hmm 70 talls helter, med ny CD i år. Fikk også bra kritikk......off topic

Ja jeg har sansen for AC´s design, men de andre som du nevner er jo også bra desing på...

Bilder kommer etterhvert som varene ankommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "Dan"

Ja, det har jeg også lurt på. Har prøvd å få et fornuftig svar på dette, men ikke lykkes helt ennå.

Men nå er det en M54 i den forrige modellen, og N52 i denne. Så kankje det har noe med det å gjøre.

Har testet M54 versjonen 197hk med det var ikke rare forskjellen å merke.

Etter at jeg tunet min sikkelig går den faktisk bedre....

Og så har jeg opphevet alle sperrer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ligger vel noe der. Kanskje kombinert med annen utveksling for å veie opp for manglende hk, så blir ikke forskjellen så stor. Nå har vel M54B25 192 hk originalt, så er vel kanskje ikke så lett å merke :) Vet du om facelift er lettere i vekt siden den har annen motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...