Lazyman Skrevet Desember 29, 2009 Share Skrevet Desember 29, 2009 Som sikkert mange andre her inn på "bimmers" er det sikkert flere som går rundt med en liten ombyggingsidé i hode sitt på sine BMW´er. Det har jeg også hatt, så da har jeg bestemt, at før denne "kjærra" kommer på veien til våren . (for den står innendørs hele vinteren) skal den bygges om til AC Schnitzer utgave. Det kan jo bli et morsomt prosjekt å holde med på. Jeg skal da prøve å legge ut info her etter hvert som prosjektet går fremmover. Litt teknisk info om bilen, og de tekniske modifikasjonene som allerede er blitt gjort. Bilen er en 2007 model i utgaven 2.5i med M-undestell, facelift og multifunskjonsratt, sorte sportseter, og mye ekstra utstyr som ikke nevnes akkurat nå. Motroren er fintunet med ny software for 98-99 okt. og fått ytteligere ca. 18 hester, i tillegg er det satt på AC Schnitzer eksosanlegg og sport KN filter, og med NGK Iridiums plugger. Motoren yter ca. 200HK Alt AC Schnitzer utstyret skal bestilles gjennom GS bildeler, hvis ikke noen kommer med et bedre sted å handle. Så da gjenstår det bare å begynne på oppgaven etter at alle rakettene har sluttet å eksplodere ! I mellomtiden ønskes alle et Godt Nytt År Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 29, 2009 Share Skrevet Desember 29, 2009 Godt det blir flere skikkelige biler her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 29, 2009 Share Skrevet Desember 29, 2009 Fin fin bil Mere info? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lazyman Skrevet Desember 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2009 Til "hagenisse" : faktisk så synes jeg det er ganske mange fine biler her allerede. Til "Iskald": Takk for det, mer info er lagt ut allerede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lazyman Skrevet Desember 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2009 Her er bilde av motoren og motortype N52 - 6 cyl DOHC 24V Fargekode er A08 Silbergrau. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Desember 29, 2009 Share Skrevet Desember 29, 2009 Jeg liker tankegangen din! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Jøss, Moss ja! Godt og se flere lokale her inne. Jeg holder til på Krapfoss, du får sende meg en PM når du får begynt sikkelig med ombyggningen, så får jeg ta meg en tur og titte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Dette høres meget spennende ut. ACS har blitt min favoritt blant BMW tunerne, dels fordi de lager tøffe ting og dels fordi de aller fleste går for Hartge eller M-tech. Peis på med bilder etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lazyman Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2009 Hei "Steffen" Ja da bor vi ikke langt fra hverandre ! Jeg bor også på Krapfoss ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lazyman Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2009 KISS !! Hmm 70 talls helter, med ny CD i år. Fikk også bra kritikk......off topic Ja jeg har sansen for AC´s design, men de andre som du nevner er jo også bra desing på... Bilder kommer etterhvert som varene ankommer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Oi oi oi! Dette blir dritfett... Personlig er jeg ikke noen 2-seters roadster-person, men Z4 har jeg fått skikkelig sansen for... Og jeg er jo en selverklært schnitzerhore så dette prosjekter er "right up my alley" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lazyman Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2009 Hehe, vel..."Rabies" kom til et punkt her i livet at jeg "måtte bare ha" en furtebil bare for meg selv. Så da ble valget en Z4. Morsom å kjøre, og så likte jeg designet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Hvorfor har facelift 2.5 mindre hk enn preface? Mindre motorvolum? Beklager OT, men har alltid lurt på dette. Blir rått dette prosjektet og artig å følge med. Har litt sans for disse bilene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lazyman Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2009 Hei "Dan" Ja, det har jeg også lurt på. Har prøvd å få et fornuftig svar på dette, men ikke lykkes helt ennå. Men nå er det en M54 i den forrige modellen, og N52 i denne. Så kankje det har noe med det å gjøre. Har testet M54 versjonen 197hk med det var ikke rare forskjellen å merke. Etter at jeg tunet min sikkelig går den faktisk bedre.... Og så har jeg opphevet alle sperrer.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Ja, det ligger vel noe der. Kanskje kombinert med annen utveksling for å veie opp for manglende hk, så blir ikke forskjellen så stor. Nå har vel M54B25 192 hk originalt, så er vel kanskje ikke så lett å merke Vet du om facelift er lettere i vekt siden den har annen motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå