Gå til innhold

Min Z4 2.5i fra standard til AC Schnitzer utgave

Lazyman
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel... akkurat det har jeg også håpet på, men fy faen som de jobbet for å få på AC eksosanlegget, og lite peiling hadde de på GS den gangen. Riktig nok hadde de akkurat overtatt agenturet i Norge.

Jeg ringte AC i Tyskland flere ganger før de fikk det på plass hos BMW forhandleren her i byen !

Men som jeg pleier å si " den tid, den sorg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Mr. "caaatooo" Første planen er det utvendige og innvendige på kjerra, så får vi se hva vi kan gjøre med motoren.

Så langt jeg har funnet ut er det litt begrenset med utvalg av tuninger for akkurat denne utgaven. Alt er jo litt anderledes hvis du har motoren M54

Men har du noen tips og råd ang. motor tuning tar jeg gjerne i mot forslag :-)

Jeg hadde selv N52 motoren i E60'en jeg hadde frem til i sommer, og mangelen på tuningsmuligheter var en vesentlig grunn til at jeg solgte den. Forhørte meg med ESS om kompressorsats til denne motoren, men det hadde de ikke utviklet - og hadde ingen planer om å gjøre det med det første (dvs. frem til sommeren 2010).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er riktig det. Jeg har også sjekket med ESS, og fått akkurat det samme svaret. Men det viste jeg ikke før jeg hadde handlet.

Hmm lurer på hvorfor det. Det må jo være solgt endel av M52 utgaven også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Richie85: Jo da, jeg synes motoren er fantastisk jeg. Den har jo også fått masse skryt. Men jeg tenker på alle de mulighetene som det er for motoren som satt i Z4´ern fra 2003 til 2005.

De samme mulightene for ombygging er ikke tilgjennelig fra 2006 ! Men "over all" så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Richie85: Jo da, jeg synes motoren er fantastisk jeg. Den har jo også fått masse skryt. Men jeg tenker på alle de mulighetene som det er for motoren som satt i Z4´ern fra 2003 til 2005.

De samme mulightene for ombygging er ikke tilgjennelig fra 2006 ! Men "over all" så er jeg fornøyd.

Godt å høre, har ingen erfaring med denne motoren, derfor nysgjerrig ;)

Liker Z4, gleder meg til å se resultatet av Ac Schnitzer "forvandlingen" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdateringer. Jeg må jo bytte dekk også, da det skal på nye felger. Tenkte jeg skulle gå for : Bridgestone

Forann: Potenza RE 050 A 235/40 ZR19 92Y BZ

Bak: Potenza RE 050 A RFT 275/35 R19 96W runflat, BSW, CZ

Noen som kjenner til disse dekkene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier ålreite dekk ! Da antar jeg at du har noen bedre i tankene ?

Jeg ser på noen tester at de har fått gode testresultater. Men det er jo et hav av forskjellige dekk å velge i mellom.

ok, jeg har hørt at noen ikke er helt fornøyd med typen "runflat" dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...