EspenSivertsen Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Bilen er en e46 318Ci og jeg har et veldig stort problem i vinter kulden. Skulle låse opp bilen idag og låsen var fråsen fast, etter litt tid med lås olje og lighter klarte jeg få nøkkelen inni, prøvte då og vri den også blei det plutselig ingen motstand i nøkkel hullet. Jeg kan vri nøkkelen en halve omgang både frem og tilbake og det er ingen motstand og bilen er fortsatt låst. Knappene på nøkkelen har ikke virket på noen år så det er ingen mulighet for det :/ Så nå får jeg ikke opp bilen min på noen måte. Viking var her med verktøye sitt og prøvte å dra i håndtake fra insiden uten at det hjalp noe. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få opp dørene ?
aloebiz.net Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Har du ikke en ekstranøkkel med knapper på som du kan prøve da? Får du opp bagasjeluka?
EspenSivertsen Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Skrevet Desember 30, 2009 Nei fikk bare en nøkkel med når jeg kjøpte den Nøkkelen går inni bagasjeluka, men klarer ikke vri den, har aldri klart å vri den, så det kan virke som om di har byttet lås.
ropa Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Hva med å stikke til bmw å bestille nye nøkkler? Må vel ha med chassi og rammenr. Noe dritt når det fryser til slik Håper det ordner seg.
EspenSivertsen Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Skrevet Desember 30, 2009 men den nye nøkkelen må vel evt pares med bilen? Noe som jeg ikkje klarer vist jeg ikje får opp dørene
EspenSivertsen Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Skrevet Desember 30, 2009 Ringte til Bavaria, di sa at bilen er nokk i sikkerhets modus og at jeg måtte knuse ruten for å komme in
Lars89 Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Hvordan type nøkkel har du? Har du den typen man kan skifte batteri på (bilde) kan du jo bare skifte det og se om du får låst opp. Kan og holde nede åpne-knappen. Da går alle vinduer og evt takluke ned
bmw530i Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 Begge nøkklene mine begynner å ta kvelden men skal prøve å bytte batteri men er det noe spesielle batterier eller er det noe jeg får på en daglivarebutikk?
Lars89 Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 Er bare vanlig knappecellebatteri (klokkebatteri) Har det på Biltema ihvertfall Har du den andre type nøkkel skal egentlig ikke gå an å skifte batteri da det lades i tenninga, men er folk som har gjort det...
DJ RS2 Matrix Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 det er berre å bytte batteri i nøkkelen men du må pare nøkkelen til bilen igjen etter på. for å pare nøkkelen igjen så må du nesten inni bilen og sette nøkkelen i tenninga ca 5sek (menst tenninga er vrid til trinn 1, der radio kommer på ) så slå av igjen og holde låse opp knappen menst du trykker 3 ganger kjapt på låse knappen. visst du gjer det rett så skal bilen låse seg og låse seg opp igjen kjapt skulle du har ein nøkkel nr 2 og pare den samtidig, så gjer du det som er merka med understrek. setter du nøkkel nr 2 i tenninga og vrir om så sletter du paringa på nøkkel nr 1
Dolk Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 Løsning: Ta en stor stein og smell den i ruta så løser nok problemet seg skal du se, men klart du får ett nytt problem med kulde når du kjører men det er bare å ta på seg mere klær når du skal kjøre bil.
jonr Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 Hmm skal ikke si det sikkert, men tror ikke det hjelper å knuse ruta, Bmw har jo dobbel locking eller "vanlig" hvis dobbel er aktivert får man ikke låst opp bilen innvendig med å dra i dørhåndtaket (noe viking allerde har prøvd?)
Sharif Skrevet Januar 1, 2010 Skrevet Januar 1, 2010 Om du kommer deg inn i bilen å får vridd om tenningen kan du jo bare trykke på lås opp knappen.
E46Johnny Skrevet Januar 1, 2010 Skrevet Januar 1, 2010 Om du kommer deg inn i bilen å får vridd om tenningen kan du jo bare trykke på lås opp knappen. Det er ikke sikkert at den knappen virker da det er en mulighet for at utgangen på sentrallås styringen er deffekt, siden han sier at knappen på nøkkelen ikke har virka på flere år, men er sentrallås modulen ok er det en mulighet.
EspenSivertsen Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Skrevet Januar 1, 2010 Vel, sitter her fortsatt me låst bil Det som jeg har lært til nå er at vist jeg kommer meg inni bilen og får vridd om på tenningen så vil knappen virke (den har altid virket før) Den er i "dobbel lås" eller "sikkerhets modus" som bmw kaldte det, og da virker ikke knappen i midten, eller å dra i hondtakene. Nå har viking henten bilen og kjørt den ned til det lokale verkstedet her, for han som jobber der mente han kansje kunne får opp bagasjeroms luka. Men så er det jo nyttårs helg så det blir vel ikke før på mandag. Er det foresten mulighet for og båre ut låsen på bakluka ? En ting til, har hørt at vist jeg bestiller ny nøkkel så skal den komme ferdig paret med bilen, men har ingen mulighet for å sjekke oppi det før mandag når Bavaria åpner. Noen som har kjøpt nye nøkkel til e46? Jeg har alså denne type nøkkel:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå