Sindre AA Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Kom akkurat hjem en fra en liten kjøretur til senteret der vi bor. På vei hjem begynte plutselig bilen å rykke voldsomt ved rolig kjøring. Det var rund -22 grader når jeg kjørte hjem, så det var veldig kaldt. Vet ikke om det har noe å si, men hadde bare igjen ca. en femtedel med diesel på tanken. Vrengte innom nærmeste bensinstasjon og fylte full tank, før jeg satte nese hjemover. Ca 1 minutts kjøretur fra bensinstasjonen til jeg var hjemme, så denne strekningen gikk stort sett greit. Nå er bilen parkert for kvelden, og jeg har ikke fått opp noen feilmeldinger i det hele tatt i displayet. Hva kan ha skjedd-skjer? Kan det være pga. lite diesel på tanken som evt. fryser? Eller at bensinstasjonen jeg fylte på sist ikke har skiftet til vinterdiesel? Bilen min er en 2008 118D men 35000 på telleren, så syns det er veldig rart hvis ting skal skje allerede nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Godt mulig at du får litt kondens i dieselen når du har så lite på tanken. Jobbet på Esso for noen år siden, og dette var ett større problem en mange tror. Visst problemet fortsatt er der nå med full tank, kan du prøve kondensfjerner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre AA Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2009 Skal nevnes at dette skjedde like etter at bilen hadde varslet meg om lite diesel. Ca. 10 mils kjørelengde igjen. Motoren var god og varm. Jeg kjører ofte bilen til den "plinger på lite diesel", og dette har aldri vært noe problem før. Gikk helt fint forrige vinter også, men nå skal det jo sies at det ikke var slik sprengkulde i fjor.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre AA Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2009 Noen råd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhansen Skrevet Januar 6, 2010 Share Skrevet Januar 6, 2010 hell alron på tanken! den tar dieseldyr å gjør at den dieselen din ikke blir tjukk som tjære! bruker det på min 118d fungerer helt kjempe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leno Skrevet Januar 11, 2010 Share Skrevet Januar 11, 2010 Jeg har opplevd det samme på min 118d 2008. Har snakket med BMW om dette og de sier dette skyldes at blandingsfoholdet er magert, dette medfører at moderne motorer går på grensen for hva som er mulig. Kondensproblemer på nye biler er i følge de historie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå