Yngvejos Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 Jeg har laget et problem på min 530d. For ett par dager siden koblet jeg til diagnoseutstyr og leste av litt feilkoder. Jeg slettet en feilkode på girkassen (feil på måling av hjulhastighet. ABS relatert). og kjørte etterå reset av adaptation values for både dde og girkasse. Bilen har ikke blitt kjørt på et par dager etter det, bare stått 10-15 min på tomgang. Idag da jeg kjørte den en tur, slet jeg med responsen. Det virker som om turboen slutter å lade på 2000 rpm. Hvis jeg gir mer enn 1/3 gass skjer det ingenting. Er dette noe som vil gå seg til når bilen får lært seg de nye "adaptation verdiene", eller har jeg gjort noe dumt?
hillmar Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 Jeg vet ikke hvordan det er med motoren, men adaption verdiene til girkassestyringen skal KUN slettes ved ny/overhalt girkasse. Ved andre tillfeller skal man høre med girkasseprodusenten før man gjør noe med det. Når det er sagt så tviler jeg på at det er årsaken til problemet ditt. De verdiene styrer nemlig bare trykket på "clutchplatene"...
Yngvejos Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Skrevet Januar 3, 2010 Den går nå bedre og bedre jo mer jeg kjører den, så det virker som om jeg kan konkludere med at adaptation values har mer å si på en 530d enn på de tidligere bilene mine.
Gjest Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 det heter seg jo også at bilen skal kjøres et visst stykke med normal kjøring etter sletting av motor adapsjoner, så er godt mulig det er relatert til at den stod på tomgang. Ellers så er det en del av disse som går med def luftmassemåler, og dermed har dårlig respons og effekt. gratulerer med ny bil yngve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå