kragz Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 Jeg vurdere å importer meg en BMW 525D/530D e39 01/02 model fra tyskland. Er kalkulatoren på dinside noe å rette seg etter? Noen som har satt seg inn i import med beregning for alternativ metode? Noen som har erfaringer med import?
Oljebrenner'n Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 Bruk kalkulatoren på toll.no: http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=NO Siden bilen du tenker på å ta inn er førstegangsregistrert etter 01.01.2001 må du bruke CO2-måten. Alternativ metode bør du lese nøye om på tollsidene før du evt. bestemmer deg for å velge denne. Valget er bindende som du vil se. Det er for øvrig laget en rekke tråder om bruktimport av biler til Norge så det finner du sikkert om du søker litt. Men det er enkelt å ta inn bil; du må bare passe på å tilfredsstille alle krav og da bør du sette deg godt inn i disse på forhånd. Når alt er ok mhp papirer går det veldig greit...men sjekk med det lokale vegvesenets trafikkstasjon først og hør hvilke krav de setter så slipper du å få krøll i etterkant (dvs. når du kommer med bilen og skal ha den godkjent)
kragz Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Skrevet Januar 4, 2010 Takker. Skal ha meg en tur på biltilsynet å få litt mer info.
Hawkon88 Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Det ble skrevet en god og utfyllende tråd om alle ledd i prosessen her inne i sommer mener jeg.. Let litt så kanskje du finner den? Den tar for seg momsrefusjon++ Noe du ikke får igjen hvis ikke bilen er privateid i Tyskland eller selger ikke fyller ut et eller annet dokument. I en slik prisklasse utgjør jo det noen kr som du også kan trekke fra totalprisen når du evt sammenligner med biler her oppe. Uansett, vær obs på at noe av utstyret som blir levert standard i Norge, ikke alltid er det på tyske biler. Lykke til!
cheron Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Lurer litt på dette; Hva gjør man med ett momset karros når ALT av deler er fjernet på bilen? Altså jeg kjøper meg en fullt kjørbar bil i utlandet men skal kun ha delene, ikke karrosen. Momser som sagt inn og gjør det lovlig. Men karrosen står jo her i hagen til slutt... Prøvde å søke litt, men om opp mye rart
cheron Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 Lurer litt på dette;Hva gjør man med ett momset karros når ALT av deler er fjernet på bilen? Altså jeg kjøper meg en fullt kjørbar bil i utlandet men skal kun ha delene, ikke karrosen. Momser som sagt inn og gjør det lovlig. Men karrosen står jo her i hagen til slutt... Prøvde å søke litt, men om opp mye rart Ingen?
Alpejohn Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 Jeg vurdere å importer meg en BMW 525D/530D e39 01/02 model fra tyskland.Er kalkulatoren på dinside noe å rette seg etter? Noen som har satt seg inn i import med beregning for alternativ metode? Noen som har erfaringer med import? Jeg har akkurat importert en Bmw 530dat E39 2003 mod fra tyskland Og jeg skal beregne bruksfradrag på alternativ metode, eller individuell metode.
ErikS Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Det ble skrevet en god og utfyllende tråd om alle ledd i prosessen her inne i sommer mener jeg.. Denne du tenker på? http://www.bimmers.no/viewtopic.php?f=9&t=64622
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå