Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.Fikk varsel om å sjekke bremsebelegg på min e39. Gjorde dette og har nå tatt bort melderen frem til jeg får montert nye. Må man inn på verksted for å få resat denne meldingen? Dukker fortsatt opp hver gang jeg starter eller stopper bilen.

Skrevet

det er en grunn til at den lyser.. skift klosser, koster ikke all verden :)

husker ikke om den resetter seg selv ved ny føler, elelr om man må på verksted.

Skrevet

Fordi det er brudd i kretsen (sensoren)

Du må kjøpe ny føler for å få vekk feilmeldingen. Mener den skal resette seg selv... Noen ganger følger det med klossene, andre ganger ikke :wink:

Skrevet

Ahh... Skjønner. jeg trodde d var motsatt, at når den kom mot jord (bremseskive) så ga den beskjed om at bremseklosser var dårlig. Får løpe innom biltema å hente noen slike da, så ordner d seg vel når jeg får byttet klosser.

Skrevet

Eller du kan gjøre som noen,koble sammen ledningene til varslerern(slik at det blir kontakt igjen i kretsen)---også skifte klosser når du hører fiin ly av jern mot jern.

Skrevet

Tenning av og på 20+ eller tenning på 1minutt, avhenger av årsmodel...

Jævelig smart å vente med å skifte klosser til det går jern mot jern, da ble det fort mye dyrere å være smart

• 3 weeks later...
Skrevet

På de e39 jeg har hatt har jeg bare byttet sensor og klosser og melding har vært borte etter en start eller to..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...