Yngvejos Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Har nå tatt av toppdeksel, radiator og litt sånnt så det er på gang! Men jeg tror nok jeg må av med toppen for å få dette til, viss ikke jeg går for bilcross trikset Har en gammel aksling liggende som jeg skal bruke til å banke med tenkte jeg! Hva er bilcrosstrikset? Skjære hull i torpedoveggen og banke akslingen inn i coupeen? Edit: Og der leste jeg side 1 og fant ut at bilcrosstrikset var nettop dette.
Morty999 Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 er nok enklest å bruke en gammel aksling ja, bruker det selv når jeg demontere disse, er jo ett HELVETTE! men nå har jeg aldri gjort det på m20, men m30 har hvertfall 4 aksler, som gjør det nesten værre
|Ole| Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 beste er vel uansett å bruke en gammel aksling for å banke ut og inn men.. kald motor og bånnrusing kan du jo fint klare å knekke vippearmer. hvem faen er det som bruker tech7 på toppen?? hehe... Hehe, har aldri gjort det sjølv...Eineste eg har hørt om som har gjort det er vel mekaniske fordi dei ikkje gidde å kjøpe ny pkn, skal vist funke fett Hehe, eg hadde ikkje gjort det sjølv
GeirAndre Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 beste er vel uansett å bruke en gammel aksling for å banke ut og inn men.. kald motor og bånnrusing kan du jo fint klare å knekke vippearmer. hvem faen er det som bruker tech7 på toppen?? hehe... Hehe, har aldri gjort det sjølv...Eineste eg har hørt om som har gjort det er vel mekaniske fordi dei ikkje gidde å kjøpe ny pkn, skal vist funke fett Hehe, eg hadde ikkje gjort det sjølv heh.. jeg får prøve det på en drit motor så jeg får klarhet i om det funker:p
SSM Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 Kom på en ting, når man banker ut en aksling med en gammel aksling så vil jo da den du banker med sitte like fast som den du tar ut?? Regner med å få toppen av i dag. Noen som har måla på hva klaring jeg skal ha på ventilene? Kan like godt justere de når jeg først har det av.
Waldez Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Ta det pent så er det ikke noe problem 0,25 på begge.
SSM Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 Må bestille meg toppakning, bolter, reg.reim og strammehjul i dag så blir det hvertfall 100% etterpå. Får se om jeg ikke får planet toppen i løpet av uka eller helga så kanskje jeg får 0.1hk mer hehe
Morty999 Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Kom på en ting, når man banker ut en aksling med en gammel aksling så vil jo da den du banker med sitte like fast som den du tar ut?? neida, det pleier å gå bra + att du kan bruke tanga på den gamle akselen for å få den ut igjen. så det pleier ikke være noe problem.
SSM Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 Hehe! Jada, men det minsta jo sikkert 30hk bare på den ene. Var så vidt den spant på snøen!
|Ole| Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Når eg skifta vippearm bora eg eit hull i enden av akslinga, gjenga, skrudde i en bolt og drog i den for å få ut akslinga.,..sveisa igjen hullet etterpå siden det går olje igjennom den akslinga... banka akslinga på plass med mjuk hammer etterpå, funka som faen det
SSM Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 Den var ikke dum! M6 du brukte da eller? Hvordan trakk du den ut da? Uten å ta av remhjulet?
|Ole| Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 husker ikkje kva bolt det var men brukte sveise tang til å dra med i begynnelsen...iallefall til eg hadde fåt den igjennom reim hjulet...
SSM Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 Ok, jeg har tatt av remhjulet og vifta så jeg kommer skikkelig til. Det strammehjulet, er det noe triks med det? Har løst den bolten attmed fjæra. Skulle hatt stramma reima mer. Var litt slakk.
|Ole| Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Ok, jeg har tatt av remhjulet og vifta så jeg kommer skikkelig til.Det strammehjulet, er det noe triks med det? Har løst den bolten attmed fjæra. Skulle hatt stramma reima mer. Var litt slakk. brekkhjern eller lignende, berre prøv å ikkje skad hjulet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå