fred Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Jeg har en BMW 320iA M-sport fra 2002 (E46, M54 motor). Når bilen har stått ute noen timer i sterk kulde, -15 grader og kaldere, sliter den med å komme i gang etter start. D.v.s motoren starter fint, men når jeg setter den i drive og trykker ned gasspedalen kommer turtallet høyt opp mens bilen kryper sakte fremover. 2-3000 rpm i gangfart. Akkurat som om du sluret med clutchen på en bil med manuell kasse. Problemet går gradvis over etterhvert som bilen blir varmere og fungerer helt normalt etter noen km. Hva er årsaken til dette? Kan det utbedres? Er det skadelig for motoren eller girkasse?
Otis Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Sikkert på at det ikke er særdeles dårlig olje på girkassen, eller noe annet muffens med girkassen?
Hawkon88 Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Er nok dårlig olje i girkassen. Jeg har vært borti dette problemet med mange trucker opp igjennom. Både ved driv på hjulene og ved betjening av spakene/heve senke gaflene osv.. Men, dårlig og dårlig olje, er vel heller visikoteten som er lav ved lave temperaturer. men er jo aboslutt ikke bra da tjukk olje gir dårlig smurning..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå