Otis Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Hallo Jeg har dårlige dempere på min bil, det er et faktum. Ergo vil jeg ha ny dempere. På toppen av det hele så frister det med en liten senking av bilen. Så da snakker vi om nye fjører også. Men 1 viktig punkt som ikke må bli glemt er at alt sammen koster penger og jeg hadde ikke ekstremt mye av dem akkurat nå... Så mine spørsmål blir da slik; 1. Kan det gå greit med Bilstein B8 dempere, som er kortere demperen enn originalt i kombinasjon MED originale fjører? Eller risikerer jeg å ødelegge de nye fine demperne ved at de er utsrekt hele tiden? (jeg ville gjøre dette for å kunne montere nye dempere bak og nye fjører rundt om når alle midlene var på plass) 2. Bilstein B12 kit er litt fristende å montere, men jeg er litt redd for at det fjerner for mye komfort. Har noen noe de kan si her? Har lest endel på nettet, og der anbefaler de fleste Eibach pro kit med Bilstein B8 fremfor B12 nemlig. Da eibach bevarer komforten noe mer enn B12. 3. Bør jeg vurdere H&R fjører om jeg vil ha komfort fremfor sportslighet?
2000Touring Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 3) Ut fra min erfaring med H&R senkesett sammen med Bilstein så er nok det et mye mere sportslig enn komfort-oppsett. I forhold til Eibach pro vil jeg anta, uten at jeg er sikker, tro at det er mykere enn H&R. Har selv kjøpt meg et Eibach pro sett til 1971 BMW 2000Touring, som er på vei fra USA i disse dager. Så jeg håper jeg har rett i mine antagelser, hvis ikke blir bilen alt for stiv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå