Morty999 Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 når jeg først får starta min m30 i 25 blå så pleier jeg å holde den på rundt 15-1700rpm et godt minutt ell2 før jeg lar den gå på tomgang til den blir litt varm, så går jeg ut for å skrape is
Vikingen Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 ett batteri får treghet i seg ved stor kulde som nå, dvs at når batteriet er kaldt så gir det ikke så mye effekt som normalt, å det vil heller itte ta imot mye lading. derfor itte bruke unødvendig mye strøm, mye kort kjøring osv ender opp med tomt batteri, kan føre til batteri fryser i værste fall. oppstart ved kulde er ingen problem, sliter selfølgelig litt ekstra, ikke kast deg ut å kjør med engang som noen sier her, vi hadde test på skola her om dagen i forbindelse med denne kulda, var da 25 minus, girkasse olja er MEGET treg, å 2 av 3 bakaksel oljer hadde spekt helt. så for å gjøre ting lettere for starter å batteri, trå inn clutch når du starter. så la den stå å gå litt fordi alle dreva i girkassa untatt revers er i bevegelse og får igang olja i girkassa(usikker på om dette gjelder automat også). åsså en anbefaling, ikke kjør iveien å grisekjør sjøl om motor er driftsvarm, det er en girkasse å en diff også som også har olje! å pass på å ha full lada batteri, begynner det å dårlig TA DET INN å lad det, ikke lade ute for det er kaldt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå