Halbakken Skrevet Januar 8, 2010 Share Skrevet Januar 8, 2010 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 8, 2010 Share Skrevet Januar 8, 2010 Det går det (= Eneste er at du ikke får maks ut av elementet men, det er litt samma faen. 316 kjørte Xplod 1400 basser på Xplod 800 forsterker. Spillte sykt bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 8, 2010 Share Skrevet Januar 8, 2010 Som sagt, så går det uten problemer. Jeg hadde ALDRI noen problemer med stereo'n min, til tross for at jeg koblet ledningsnettet til cd-spilleren i fylla. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2010 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 8, 2010 Share Skrevet Januar 8, 2010 Jeg brukte en 600w Carway (eller noe, fra nethandelen) på 2 x 10" Cervin Wega, det spillte bra så tror kanskje du klarer deg med den ene om du har nok kanaler? Ellers er A/D/S forsterkerene til torshov helt greie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Januar 8, 2010 Share Skrevet Januar 8, 2010 Du må sjekke hva watt-styrken er oppgitt i også da! Slik at du sammenligner de riktige tallene, mest sannsynlig så yter "1400watt" subben kun noen hundre watt i RMS.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 8, 2010 Share Skrevet Januar 8, 2010 Sidehøytalere på 180w, hattehyllehøytalere på 400w og sub på 1400w. Dette er heilt sikkert maks watt og er total verdiløs info! Det er watt rms som det er greit å få info om. (på forsterkere og høgtalere) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet Januar 8, 2010 Share Skrevet Januar 8, 2010 hva hvis det blir motsatt? jeg har 800w forsterker og basselementet er 300w RMS og 1000w maxs, sprenger det lett da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 8, 2010 Share Skrevet Januar 8, 2010 hva hvis det blir motsatt? jeg har 800w forsterker og basselementet er 300w RMS og 1000w maxs, sprenger det lett da? Nei, men skrur du opp volumet so høgt at basselementet sliter og du samtidigt ikkje klarer å høyra dette, so kan elementet ryka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Bardalen Skrevet Januar 8, 2010 Share Skrevet Januar 8, 2010 Noen som vil at jeg skal forklare dette med effekt litt nærmere eller? Ser ut som om noen her trenger det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanL Skrevet Januar 8, 2010 Share Skrevet Januar 8, 2010 forklar i vei.. (selv om eg fikk en ganske god forklaring av nautiluz for en tid tilbake ;P ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Bardalen Skrevet Januar 8, 2010 Share Skrevet Januar 8, 2010 Tar det i morgen når jeg er frisk og opplagt... Eller kanskje lage ny tråd som blir satt som sticky Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2010 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
posefant Skrevet Januar 12, 2010 Share Skrevet Januar 12, 2010 800W klasse Å forsterker med switch mode PSU klarer vel strengt tatt ikke å sprenge noenting om du ikke skulle finne på å koble feil på impedansen og brenne en transistor eller to over tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Januar 12, 2010 Share Skrevet Januar 12, 2010 Er lettere å ødelegge høytalerne med for liten forsterker enn for stor Bassen i min ene cerwin vega hjemmehøytaler røk etter å ha brukt den såvidt med en 5* masse watt Pioneer hjemmekino receiver. Med min nåværende NAD 2*60w (nom effekt Rms i 8ohm) forsterker så spiller de så sinnsykt mye bedre, og det uten å noengang belaste forsterkeren mer enn halvt. Men, back to topic! Mest sannsynlig går det helt fint, det spørs jo hvilke ambisjoner man har og hvordan utstyres justeres inn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå