Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kamerat av meg har problemer ved at instrumentbelysningen blir svak i det han trykker inn bremsepedalen. Kjørelysene ellers forandres ikke, kun innvendig. Det dreier seg om en 93' 520i. Noen som har tips til hva dette er for noe?

Takker på forhånd for hjelpen!

Skrevet
Ødelagt ladelikeretter bru på dynamo. Denne er utskiftbar og vørstene til dynamo sitter også på denne.

Burde ikke kjørelysene ha samme problemet om dette er feilen?

Skrevet
Ødelagt ladelikeretter bru på dynamo. Denne er utskiftbar og vørstene til dynamo sitter også på denne.

Sitter diodebrua på denne her altså? Trodde de var utenom jeg. Spenningsregulator og børster er jo det man bytter på dynamoen.

Dette er ikke konkret info fra meg, men mente det var slik det var. Skal sjekkes nærmere opp i fra min side ;)

Skrevet

Kjørelysene burde oppføre seg likt, men hvor enkelt det er og se alltid, det skal jeg ikke uttale meg stort om. Har selv sett at i noen tilfeller kan det være vanskelig å se. Om det kun er instrument lys, og interiør lys forøvrig oppfører seg vanlig. Så tror jeg det er feil på baklykter. Jeg ville først målt ladespenning og hvilespenning på batteri. Mål og hva spenning er ved nedtrykt bremsepedal.

Skrevet

Går instrumentbelysning og bremselys på samme kurs i sikringstavla eller har de eventuelt et felles jordingspunkt? Høres ut som om det blir forsøkt å trekke for mye strøm gjennom en (for tynn) ledning. Hvis de har noe felles (+eller -) så kan det være dårlig jording eller dårlig kontakt i sikringen eller at han ha kobla noe ekstra innpå kursen tillegg til det som er originalt?

Bjørnar

Skrevet

Takker for flere gode tips, skal formidle videre tips til den aktuelle. Kommer tilbake med løsningen på problemet når den tid er inne.

Igjenn, takk for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...