Azeton Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Det der er Gullhår i stumpen..! Ser du, folk kan være greie =)
heatstroke Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 vekke liv i en "gammel" tråd har bare hatt positive opplevelser med politi, første gang jeg møtte på dem var en promillekontroll, dette var på vei til skolen og jeg øvelseskjørte i min mors corolla (1,3l warpspeed). holdt meg høffelig og spøkte lett med at promillekontroll passet dårlig med "morra's drinken" min, onkel politi bare lo og tok en liten tur rundt bilen mens mamma satt i delvis panikk over at hu ikke fant lappen som beviste at jeg hadde tatt trafikkalt grunnkurs.. etter en stund fant hun beviset og alt ble bra, manglende sladrespeil og L sa han ikkenoe på! andre gang var litt utpå kvelden, jeg skulle på jobb etter å ha kjørt en kompis (til soppen for den som er kjent i elverum), hadde tenkt å ta en liten tur innom en kompis før jobb men på vei dit ringte fyren jeg hadde kjørt og sa han hadde glemt noe i bilen. jeg så meg rundt og konkluderte med at jeg ville rekke å snu og akselerere før den ene bilen som jeg så komme møtende langt vekk var for nære, så jeg trakk inn en innkjørsel og brekka rundt midtrabatten (mer info for lokalkjente, innkjøringa mot sentrum ved skogmusset) for å legge meg på veien igjen, spant i gang (forhjulstrekk- no drama) og la meg i en eller annen hastighet, så ikke på speedometeret.. da jeg var vel tilbake der jeg slapp av kompisen min kom han bort og henta det han hadde glemt + slo av ett par ord, før han gikk. idet han går ser jeg meg rundt for å se om det er klart for meg å begynnte å kjøre, jeg ser en bil kommer over parkeringsplassen men tenker at den er såpass langt unna at det går bra! ser plutselig at den blinker med lysa, og ca ett sekund (lengste sekundet i mitt liv) senere kom blålysa! stoppa igjen, og skrudde fort av bilen (audi 100 2.3 med noe amputert eksos, altfor mye lyd) og fant frem alt mulig rart av kort.. politimannen spurte om jeg visste hva fartsgrensa var og hvor fort jeg hadde kjørt, jeg sa jeg ikke hadde peiling på hvor fort det hadde gått, men beskrev fartsgrensa på strekningen jeg hadde kjørt(60, 50 så 60 igjen).. han sa da at politibilen hadde hatt 80, uten å ta innpå meg.. min første reaksjon var "du kødder?", da spurte han om jeg nektet.. siden jeg ikke hadde snøring sa jeg kort og godt "nei". etter litt smalltalk sa han "pass på hastigheta, god jul!" ellers har jeg blitt stoppa en gang til i promillek. kl 05.00 en morgen i russetiden, jeg var ikke russ selv men skulle kjørte ei jente fra elveurm til trysil siden folka hennes hadde baila henne.. snuten stakk inn noe apparat i bilen min og sa "tja, ingen av dere kan ha drukket noe særlig ihvertfall" så sa han "ha en fin dag og kjør pent" siste gang var på tur fra rena til elverum, (rett etter russetiden, bare timer før jeg ble stoppa flytta jeg airsoftguntingen fra hanskerom til annet mindre synlig rom i bilen) politiet ba om å få se på vognkort og førerkort, spurte om bilen var registrert på min far og da jeg sa ja spurte han om min far fortsatt drev med utstopping, fikk beskjed om å fikse manglende kjørelys v side! "ha en fin dag, kjør pent" er rimelig overbevist om at politi bare er heeelt vanlige mennesker som gjør en jobb, selv om jeg mener den kanskje er en av de mest meningsfylte som er, så det burde gå bra så lenge man behandler dem med respekt og dropper enhver form for "fjortissgangsterføkksnutenazz" holdning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå