Gå til innhold

He he, Motorvarmer?

Ole Edition33
 Share

Anbefalte innlegg

• 2 years later...
Svensson: hvor kjøpte du det hen? pris?

er det den eneste tillegsvarmen man kan sette på?

ikke noe som går på vannet altså?

Tips til hvor det lønner seg å kjøpe mtp pris? Vurderer å montere på min ED33 også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calix har vannvarmer, men den er ikke på mer enn 550 watt, så noe voldsom mer enn Defa sin blokkvarmer på 300 watt er det ikke.

Billigste Calix jeg har funnet er hos www.skruvat.no , søk etter 1818500.

Husk at dette er kun for vannvarmeren. Kabler og monteringssett kommer i tillegg.

Du ender på i underkant av 2000,- for et slikt sett, dog uten kupevarmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calix har vannvarmer, men den er ikke på mer enn 550 watt, så noe voldsom mer enn Defa sin blokkvarmer på 300 watt er det ikke.

Billigste Calix jeg har funnet er hos http://www.skruvat.no , søk etter 1818500.

Husk at dette er kun for vannvarmeren. Kabler og monteringssett kommer i tillegg.

Du ender på i underkant av 2000,- for et slikt sett, dog uten kupevarmer.

Ok, kupevarmer har jeg fra før. Vet du om det er lett å montere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke montert dette, men kan ikke skjønne at det skal være noe problem.

Det er en vannslange som skal fjernes og erstattes med to andre, varmeelementet skal mellom disse.

Hvis du går inn på calix.se og søker opp din bil så ligger det en del dokumentasjon der som hjelper deg godt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke montert dette, men kan ikke skjønne at det skal være noe problem.

Det er en vannslange som skal fjernes og erstattes med to andre, varmeelementet skal mellom disse.

Hvis du går inn på calix.se og søker opp din bil så ligger det en del dokumentasjon der som hjelper deg godt på vei.

Jepp, så faktisk ganske enkelt ut.

Jeg trodde først det var et element som skulle inn i motoren, men ser nå at det bare er en sak som kobles/erstattes enkelt der slangen sitter fra før :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja.

Sånn jeg tenker er at med slike varmere som er koblet på vannet, vil det fortere bli varmt inne i kupeen enn med oljekjøler. Men med oljekjøler vil motor blir fortere varm, men da ikke like fort varmt i kupeen. Så da må man velge å vrake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det slik at en sirkulasjonsvarmer ikke vil fungere på nyere BMW f.o.m. E39/E46 pga ventilsystemet på kjøleanlegget. Defa leverer i alle fall ikke dette, men gjør det til andre bilmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som også har 320D, blir deres varm i det heletatt? min blir ikek varmere enn toppen av det blå feltet uansett hvor lenge jeg kjører.. E46,2004 modell..

Tenkte kanskje å kjøpe en slik sirkulasjons pumpe, da får jeg vertfall varme med en gang jeg drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...