rekorden Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Min ligger midt på etter 5-10 minutter. Du er klar over at denne motoren har to termostater? Er disse sjekket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Staum- Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 byttet hovedtermostaten ifjord, å bestilt EGR/AGR nå. Tror du å bytte den vil bli løsningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Tja, hvor lenge har motoren vert såpass kald? EGR-termostaten min lakk, men temperaturen gikk likevel omtrent opp på midten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Staum- Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Vell, hadde jo samme problemet ifjord, men så ble det plutselig våren å da har det ikke vært det store problemet. men nå som det har vert under -10 på det indre østland så har jeg slitet.. Men bilen kom fra tyskland 2011 på våren, så første vinteren på den var når jeg begynte å bruke den i februar ifjord, så vet jo ikke hvordan den reagerte på kulde i den forstand før jeg begynte å bruke den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Dere som også har 320D, blir deres varm i det heletatt? min blir ikek varmere enn toppen av det blå feltet uansett hvor lenge jeg kjører.. E46,2004 modell.. Tenkte kanskje å kjøpe en slik sirkulasjons pumpe, da får jeg vertfall varme med en gang jeg drar. Min blir varm, men det tar tid. Byttet ene thermostaten i fjor, den som sitter øverst (egr?). Byttet grunnet at min gikk kald, etter byttet merket jeg stor forskjell. Min bruker litt tid på å bli varm, men nå kjører jeg ikke akkurat på høyt turtall når det er så kaldt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Er ikke fritt for at vi har en del bakker her i vest, så det er trolig derfor jeg får relativt fort varme i motoren. Kom til å tenke på at det er en elektrisk forvarmer på disse motorene som med fordel kan sjekkes om får strøm og fungerer. Denne sitter i motorrommet like ved siden av vannventilene. Søk etter bilder av 64126918806 på google, eventuelt studer denne linken: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/05/68/43 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Staum- Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Okei, takk for nyttig info! jeg prøver å bytte egr'n først når jeg får den av GS, funker ikke det så får jeg sjekke forvarmeren.. men du tror ikke det kanskje ikke er noen forvarmer på min siden den kommer fra DE? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Du finner ikke mange BMW i Norge som ikke kommer fra Tyskland;) Forsøk å åpne panseret ditt du så slipper jeg å tro noe for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Desember 8, 2012 Share Skrevet Desember 8, 2012 Min er selvfølgelig også fra Tyskland, ble ikke solgt noen ED33 nye i Norge etter det jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå