wicky124 Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Skal kjøre flyttelass for dama...kjøre opp til harstad og ned igjen...Lurer da på hva slags bil jeg burde kjøre oppover med...skal kjøre med tom tilhenger opp og full henger ned igjen..gjerne en bil med automat og 4x4..en større bil (jeep, patrol) hadde ikke vært dumt..eller blir det slitsomt å kjøre så langt med en slik bil, kontra en sedan?har tenkt å bruke rundt 15-20tusen på bilen..skal jo selges igjen når man returnerer til oslo, men vil ikke bruke mer..teit å binde kapital i bil... Hvilke biler er anbefalt? Hvilken rute burde jeg kjøre? 21timer gjennom Norge ifølge gulesider...Sparer man tid på å kjøre gjennom sverige?
StianA Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 pajero er jo grei bil ellers har du jo disse som du har god plass i: merchedes vito eller sprinter, da slipper du kanskje henger? vw caravelle vw lt toyota hiace men for all del hold deg unne eldre transitter, de er ubrukelige på vinterføre.
-Anders- Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Du har ikke vurdert å leie en bil? Varebil f eks.
André78 Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Har kjørt mange ganger opp til Harstad og tilbake. Jeg synes det er best å kjøre via Østerdalen og ellers følge E6. Man kan også kjøre Sverige, men det er dødskjedelig. Jeg sparte ikke tid. Hva med subaru legacy? Disse får du vel rundt den prisen du antyder
S.Arnesen Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Du har ikke vurdert å leie en bil? Varebil f eks. +1...
E28 TURBO Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Ville tatt sverige, blir litt lenger, men kan kjøre mye fortere! Er fra gokk selv og veien fra grong og videre oppover er ikke bare bra. Masse telehiv svingete og bakker. Tragiske veier rett og slett. Sverige er mest rett fra og breie fine veier. Lykke til
Beta Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Kjør sverige.. Lei deg en varebil på størrelse med en Iveco/sprinter osv.. Du sparer på drivstoff..
DannyRS Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Lei en kassebil type stor, får en grei størrelse selv under 3,5t
StianA Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 her har de kasse biler http://www.bisletbilutleie.no/
Just-turbodiesel Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 wicky, jeg anbefaler deg nissan patrol lang type! det er en usedvanlig god bil og driftsikker ikkeminst!
Eksos Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Sprinter er veldig gode biler på tur Spesielt nyetypen! en 318cdi hørest svært og tøfft ut, men den drikker såpass mye diesel at jeg ville gått for en med mindre motor til en slik lang tur..
NiklasJa Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Får du ikke sprinterene i 3,5l turbodiesel, 254 hk? Det må da være drømmen å kjøre på en slik tur. Når det kommer til vei valg så må du kjøre over Sverige. Holder jevnt over mye høyere hastighet på rv 45 enn e6.
Frode_E30 Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Ville ALDRI kjørt så langt med nyinnkjøpt bil! Hvorfor ikke sende flyttelasset? Jeg ville nok leid meg bil. Tenk hviss du får havari og du må sende bil og henger hjem med tog? Da flyr tusenlappene fort.
Spiff Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Har kjørt mange ganger opp til Harstad og tilbake. Jeg synes det er best å kjøre via Østerdalen og ellers følge E6. Man kan også kjøre Sverige, men det er dødskjedelig. Jeg sparte ikke tid. Hva med subaru legacy? Disse får du vel rundt den prisen du antyder snodig, kjørte gjennom sverige når jeg og en kompis skulle til tromsø, og vi sparte en hel haug med tid
316 Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Det er mildt sagt rimelig glatt oppover i Norge! Har selv kjørt en del der oppe i det siste. 50 cm snø + regn = såpe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå