up Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 I kveld når jeg skulle kjøre ut en tur hørte jeg en lite pipetone fra dasjbordet på min 523 mod 97( som forsvant etter hvert ) og bremsene var blitt tregere å presse ned enn vanlig. Jeg merker ikke at bremsene er noe dårligere av den grunn. Hva kan dette være ?? up
Glenno Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 Jeg tror kulda har skylden. Lenge siden du byttet bremseveske sist?
up Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Skrevet Januar 12, 2010 Jeg tror kulda har skylden. Lenge siden du byttet bremseveske sist? Det er 3-4 år siden jeg skiftet bremsevæske tror jeg. Så det er vel på tide å skifte. Men, denn forandringen kom plutselig. Kan dårlig bremsevæske likevel være årsaken ? Og hva var den rare lyden ? up
Glenno Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 Nå vet jeg ikke hvor kaldt det har vært hos deg men dette var iallfall første som slo meg, så kan godt være noe annet også. På bilen jeg bruker litt på bane bytter jeg bremsveske 1 gang iåret og det holder akurat til de få gangene jeg kjører iåret. På andre biler til ikke banekjøring er dette ikke nødvendig bytte så ofte. Her er f,eks en artikkel om bremsveske: http://www.dinside.no/1960/brun-bremsevaeske-til-bry
up Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Skrevet Januar 14, 2010 Nå vet jeg ikke hvor kaldt det har vært hos deg men dette var iallfall første som slo meg, så kan godt være noe annet også. På bilen jeg bruker litt på bane bytter jeg bremsveske 1 gang iåret og det holder akurat til de få gangene jeg kjører iåret. På andre biler til ikke banekjøring er dette ikke nødvendig bytte så ofte.Her er f,eks en artikkel om bremsveske: http://www.dinside.no/1960/brun-bremsevaeske-til-bry Gikk over av seg selv. Antagelig "frostkuler" i bremseservo-systemet grunnet frosten.
hanskr Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 I kveld når jeg skulle kjøre ut en tur hørte jeg en lite pipetone fra dasjbordet på min 523 mod 97( som forsvant etter hvert ) og bremsene var blitt tregere å presse ned enn vanlig. Jeg merker ikke at bremsene er noe dårligere av den grunn.Hva kan dette være ?? up kan vel og ve glidarane på calipteren som treng litt smørjing??
Dan Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Det kan være kulda som Glenno sier. Merket det selv på min når temperaturen nærmet seg -30. Du så ingen varsellampe som tentes samtidig med pipingen? Kan være lurt å bytte bremsevæske uansett. BMW har en intervall på annet hvert år på dette.
bjalle Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Pipetonen er varsel for glatt føre,pleier å komme på 3 plussgrader,sikkert den som har tullet litt i kulda.
Otis Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 I USA har de hatt problemer med at vann kommer seg inn i bremsekraftforsterkeren og dermed fryser membranen seg fast, og da blir bremsen hard å trykke inn. Har dog ikke lest om dette på amerikanske forum.
Fliid Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 I USA har de hatt problemer med at vann kommer seg inn i bremsekraftforsterkeren og dermed fryser membranen seg fast, og da blir bremsen hard å trykke inn.Har dog ikke lest om dette på amerikanske forum. Otis, du er en vis mann. Følg dette rådet. Åpne drens hullet i bunn av BKF , så slipper man en slik hyggelig overraskelse en gang til.
Otis Skrevet Januar 15, 2010 Skrevet Januar 15, 2010 I USA har de hatt problemer med at vann kommer seg inn i bremsekraftforsterkeren og dermed fryser membranen seg fast, og da blir bremsen hard å trykke inn.Har dog ikke lest om dette på amerikanske forum. Otis, du er en vis mann. Følg dette rådet. Åpne drens hullet i bunn av BKF , så slipper man en slik hyggelig overraskelse en gang til. Takk for det Fliid! Men jeg skrev feil, jeg har ikke lest om dette i NORSKE forum. Da det faktisk var i amerikanske forum jeg leste om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå