Gå til innhold

Bremsene tregere å trykke inn på min e39

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld når jeg skulle kjøre ut en tur hørte jeg en lite pipetone fra dasjbordet på min 523 mod 97( som forsvant etter hvert ) og bremsene var blitt tregere å presse ned enn vanlig. Jeg merker ikke at bremsene er noe dårligere av den grunn.

Hva kan dette være ??

up

Skrevet
Jeg tror kulda har skylden. Lenge siden du byttet bremseveske sist?

Det er 3-4 år siden jeg skiftet bremsevæske tror jeg. Så det er vel på tide å skifte.

Men, denn forandringen kom plutselig. Kan dårlig bremsevæske likevel være årsaken ?

Og hva var den rare lyden ?

up

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor kaldt det har vært hos deg men dette var iallfall første som slo meg, så kan godt være noe annet også. På bilen jeg bruker litt på bane bytter jeg bremsveske 1 gang iåret og det holder akurat til de få gangene jeg kjører iåret. På andre biler til ikke banekjøring er dette ikke nødvendig bytte så ofte.

Her er f,eks en artikkel om bremsveske: http://www.dinside.no/1960/brun-bremsevaeske-til-bry

Skrevet
Nå vet jeg ikke hvor kaldt det har vært hos deg men dette var iallfall første som slo meg, så kan godt være noe annet også. På bilen jeg bruker litt på bane bytter jeg bremsveske 1 gang iåret og det holder akurat til de få gangene jeg kjører iåret. På andre biler til ikke banekjøring er dette ikke nødvendig bytte så ofte.

Her er f,eks en artikkel om bremsveske: http://www.dinside.no/1960/brun-bremsevaeske-til-bry

Gikk over av seg selv. Antagelig "frostkuler" i bremseservo-systemet grunnet frosten.

Skrevet
I kveld når jeg skulle kjøre ut en tur hørte jeg en lite pipetone fra dasjbordet på min 523 mod 97( som forsvant etter hvert ) og bremsene var blitt tregere å presse ned enn vanlig. Jeg merker ikke at bremsene er noe dårligere av den grunn.

Hva kan dette være ??

up

kan vel og ve glidarane på calipteren som treng litt smørjing??

Skrevet

Det kan være kulda som Glenno sier. Merket det selv på min når temperaturen nærmet seg -30.

Du så ingen varsellampe som tentes samtidig med pipingen? Kan være lurt å bytte bremsevæske uansett. BMW har en intervall på annet hvert år på dette.

Skrevet

I USA har de hatt problemer med at vann kommer seg inn i bremsekraftforsterkeren og dermed fryser membranen seg fast, og da blir bremsen hard å trykke inn.

Har dog ikke lest om dette på amerikanske forum.

Skrevet
I USA har de hatt problemer med at vann kommer seg inn i bremsekraftforsterkeren og dermed fryser membranen seg fast, og da blir bremsen hard å trykke inn.

Otis, du er en vis mann. Følg dette rådet. Åpne drens hullet i bunn av BKF , så slipper man en slik hyggelig overraskelse en gang til.

Skrevet

Otis, du er en vis mann. Følg dette rådet. Åpne drens hullet i bunn av BKF , så slipper man en slik hyggelig overraskelse en gang til.

Takk for det Fliid!

Men jeg skrev feil, jeg har ikke lest om dette i NORSKE forum.

Da det faktisk var i amerikanske forum jeg leste om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...